شناسهٔ خبر: 9913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کدام دانشگاه‎ها منتظر هیأت نظارت و بازرسی وزارت علوم هستند

اسامی دانشگاه‎هایی که هیات معتمد وزیرعلوم به آن دانشگاه ها اعزام شده اند اعلام شد هم‎چنین از میان دانشگاه‎های کشور برخی از دانشگاه‎ها از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس و شهید بهشتی در انتظار هیات معتمد وزیرعلوم هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هیات نظارت و ارزیابی وزارت علوم یا به عبارتی هیات معتمد وزیرعلوم که چندی است برای بررسی تغییرات مدیریتی دانشگاه های کشور در حال سفر به دانشگاه های دولتی هستند تا کنون براساس اظهارات دکتر رضا فرجی دانا وزیرعلوم، گزارش وضعیت ۵۶ دانشگاه را به وزارت علوم ارایه داده اند.

با بررسی های مهر و پیگیری از ۵۰ دانشگاه، مشخص شد که تا کنون از ۳۰ دانشگاه که اسامی آنها به شرح زیر آمده است توسط هیأت معتمد وزارت علوم بازدید و بازرسی صورت گرفته است.

لیست برخی از دانشگاه‌ها که هیات از آنها گزارش تهیه کرده است و لیست برخی دانشگاه‎ها که هیأت تا کنون از آنها بازدید به عمل نیاورده به شرح زیر است:

فهرست اسامی دانشگاه‎ها

شماره دانشگاههایی که در انتظار نتیجه گزارش هیات معتمد وزیرعلوم هستند شماره دانشگاه هایی که در انتظار اعزام هیات معتمد وزیرعلوم هستند
۱- صنعتی امیرکبیر ۱- تهران
۲- خوارزمی ۲- صنعتی شریف
۳- شیراز ۳- الزهرا(س)
۴- سیستان و بلوچستان ۴- شهید بهشتی
۵- زابل ۵- بوعلی سینا
۶- محقق اردبیلی ۶- تربیت مدرس
۷- شهید چمران اهواز ۷- لرستان
۸- یزد ۸- زنجان
۹- ارومیه ۹- علوم و فنون دریایی خرمشهر
۱۰- تبریز ۱۰- جیرفت
۱۱- باهنرکرمان ۱۱- صنعتی همدان
۱۲- شهرکرد ۱۲- دانشگاه علمی کاربردی
۱۳- شاهرود ۱۳- ایلام
۱۴- گلستان ۱۴- خلیج فارس
۱۵- صنعتی ارومیه ۱۵- بجنورد
۱۶- صنعتی جندی شاپور ۱۶- کردستان
۱۷- صنعتی سهند تبریز ۱۷- هنر اسلامی تبریز
۱۸- سمنان ۱۸- هنراسلامی اصفهان
۱۹- اراک ۱۹- تحصیلات تکمیلی کرمان
۲۰- صنعتی شیراز ۲۰- کردستان
۲۱- بیرجند    
۲۲- مازندران    
۲۳- علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان    
۲۴- شهرکرد    
۲۵- کاشان    
۲۶- صنعتی بابل    
۷- بین المللی امام خمینی (ره)    
۲۸- ملایر    
۲۹- رازی کرمانشاه    
۳۰- گنبد    

براساس این گزارش ۲۰ دانشگاه دیگر که برخی از آنها مانند دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی ، الزهرا (س) از دانشگاه های بزرگ و برتر کشور هستند در انتظار اعزام هیات معتمد وزیرعلوم هستند.

تاکنون روسای دانشگاه های فردوسی مشهد، تفرش، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، اصفهان، گیلان، پیام نور بعد از گزارش هیات معتمد وزیر علوم تغییرکرده اند و درحال حاضر روسای ۳۰ دانشگاه دیگر درانتظار نتیجه گزارش اعضای هیات معتمد وزیر علوم به سر می برند.

روسای دانشگاه های علامه طباطبایی، یاسوج و صنعتی اصفهان نیز پیش تر از حضور رضا فرجی دانا بر مسند وزارت علوم توسط دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تغییرکردند. روسای برخی از دانشگاه ها نیز عنوان کردند به آنها اعلام شده هیات معتمد وزیرعلوم برنامه ای برای بازرسی دانشگاه آنها ندارد.

عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم پیش از این در خصوص اعزام این هیات‌ها به دانشگاه‌ها گفت: ورود این هیات به معنای تغییر رئیس دانشگاه نیست، ما این مسئله را تکذیب می‌کنیم. ممکن است در جایی این اتفاق بیفتد، ولی دقیقا اعزام هیات به معنای تغییر رئیس دانشگاه نیست.

درحالی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم اعلام می کند که اعزام این هیات به معنای تغییر رئیس دانشگاه نیست، که به گفته روسای دانشگاه ها اعضای این هیات از اعضای هیات علمی دانشگاه ها درخواست می کنند گزینه خود برای ریاست دانشگاه، معرفی کنند. حال باید منتظر شد و دید چند نفر از روسای دانشگاه هایی که وضعیت دانشگاه آنها بررسی شده از وزیرعلوم برای فعالیت در دوره جدید نمره قبولی دریافت می کنند.

نظر شما