شناسهٔ خبر: 9915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشریح چگونگی ایجاد نهاد ملی پژوهش و فناوری در کشور

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گفت: ایجاد نهاد ملی پژوهش و فناوری در ستاد راهبری نقشه جامعه علمی بررسی شده است تا به صورت یک نهاد اجرایی در حوزه علم و فناوری فعالیت کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی گفت: در این جلسه موضوع مأموریت‌های جهاد دانشگاهی برای اجرای نقشه جامع علمی در ۱۰ محور مطرح شد که برخی از این مأموریت‌ها با نهادهای دیگر تداخل داشت و به همین دلیل پیشنهاد شد که این تداخلات اصلاح شود.

وی افزود: همچنین ایجاد نهاد ملی پژوهش و فناوری نیز بررسی شد که بر این اساس قرار شد کارگروهی برای هماهنگی ایجاد این نهاد تشکیل شود.

کبگانیان اظهار داشت: می‌توانیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همچنین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای ایجاد این نهاد استفاده کنیم.

به گفته وی ابتدا چارچوب‌ها، اهداف و مشارکت‌ها برای ایجاد این نهاد بررسی می‌شود.

وی افزود: همچنین بحث سیاست‌های اجرایی آمایش آموزش عالی یعنی تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها مطابق با توانایی‌های ملی، استانی و منطقه‌ای در جلسه آینده ستاد بررسی می‌شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد: بررسی پیشرفت اجرایی سازی نقشه جامع علمی نیز در جلسات آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در جلسه امروز ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در رابطه با جایزه علمی و فناوری پیامبر اعظم (ص) مسائل و پیشنهاداتی مطرح شد.

نظر شما