شناسهٔ خبر: 9916 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگترین ضعف دانشگاه آزاد از زبان میرزاده

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نبود کیفیت لازم در این دانشگاه را یکی از ضعف‌های بزرگ این دانشگاه عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر از تمامی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده شود قطعا ثروت بزرگی برای کشور خواهد بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حمید میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد بسیار وسیع و مهمی در حوزه توسعه علم ایران داشته است، تاکید کرد: طی ۳۰ سال گذشته کمتر مجموعه‌ای را می‌توان پیدا کرد که در منطقه و خاورمیانه این چنین توسعه پیدا کرده باشد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های من دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است البته دانشگاه‌های بزرگتری نسبت به این دانشگاه وجود دارند اما فعالیت آن‌ها به صورت حضوری نبوده است به عبارت دیگر به طور کلی می‌توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی جزو سه دانشگاه پرجمعیت جهان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر توسعه کمی بوده است، اظهار کرد: میزان تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی زیاد بوده اما در توسعه کیفیت علمی ایران و تبدیل علم به ثروت رضایت بخش نبوده است.

میرزاده با بیان اینکه توسعه کیفی دانشگاه ابزارهای گوناگونی دارد، گفت: یکی از ابزارهای آن این است که در ابتدای امر به نیازهای جامعه توجه کنیم و بتوانیم از فرصت‌ها و قابلیت‌هایی که در دست داریم به نحو احسن استفاده کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید بتوانیم سازمان‌ها و نهادهایی را از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به وجود بیاوریم که اساتید و دانشجویان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و از این طریق به فعالیت اساتید و دانشجویان تنوع‌ببخشیم.

وی با بیان اینکه نبود کیفیت لازم در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ضعف‌های بزرگ این دانشگاه است،‌ تصریح کرد: در حال حاضر هزینه‌های دانشگاه از شهریه‌هایی که توسط دانشجویان اخذ می‌کند، تامین می‌شود و هیچ توفیقی برای تبدیل علم به ثروت ندارد و این در حالی است که این دانشگاه بیش از چهار میلیون فارغ‌التحصیل دارد که اگر از تمامی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های آن‌ها استفاده شود قطعا ثروت بزرگی برای کشور خواهد بود.

نظر شما