شناسهٔ خبر: 9949 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی را برگزار می‌شود

در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و شناسایی و تجلیل از پژوهشگران طلاب و فضلای استان، اولین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی را برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران،در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و شناسایی و تجلیل از پژوهشگران طلاب و فضلای استان، اولین جشنواره پژوهشی علامه شعرانی را برگزار می‌کند.

این جشنواره پژوهشی ویژه مقالات طلاب و فضلای بالای ۳۱ سال استان تهران بوده و در سال جاری برای نخستین بار همزمان با چهارمین جشنواره علامه حلی استان تهران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دبیرخانه جشنواره علامه شعرانی طی فراخوانی از طلاب و فضلای مدارس علمیه تهران درخواست کرده تا آثار خود را تا تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

دبیرخانه جشنواره محورها و موضوعات آثار را این چنین عنوان کرده: ۱- علوم قرآنی، ۲- علوم حدیث، ۳- کلام اسلامی و مطالعات تطبیقی، ۴- اخلاق و تربیت اسلامی و مطالعات تطبیقی، ۵- فلسفه و منطق و مطالعات تطبیقی، ۶- اصول فقه و دانش‌های زبانی و تفسیری، ۷- تاریخ اسلام و تشیع، ۸- تاریخ معاصر (مرتبط با حوزه و روحانیت)، ۹- مطالعات تاریخی مرتبط با علوم حوزوی (تاریخ فقه، اصول، کلام، فلسفه، عرفان و...)، ۱۰- ادبیات، ۱۱- عرفان اسلامی و مطالعات تطبیقی، ۱۲- فرق و مذاهب اسلامی (فرق فقهی و کلامی)، ۱۳- مطالعات تطبیقی ادیان، ۱۴- شاخه‌های مختلف دین‌پژوهی، ۱۵- فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ۱۶- تبلیغات، رسانه و ارتباطات دینی، ۱۷- اندیشه سیاسی در اسلام، ۱۸- اقتصاد اسلامی، ۱۹- منبع‌شناسی مطالعات دین، ۲۰- روش‌شناسی تدریس علوم دینی.

لازم به ذکر است، شرایط شرکت در این جشنواره به شرح ذیل می‌باشد:

۱- صرفاً مقالات پژوهشی با رعایت کامل ساختار مقاله علمی پذیرفته می‌گردد.

۲- مقالات ترجمه چنانچه همراه با تحلیل و نقد باشد، پذیرفته می‌گردد.

۳- حجم مقالات کمتر از ۳۰۰۰ کلمه و بیشتر از ۱۰۰۰۰ کلمه نباشد.

۴- طلابی که دارای اثر تألیفی کتاب یا پایان‌نامه هستند، می‌توانند پس از استخراج مقاله از کتاب یا پایان‌نامه، مقالات خود را برای جشنواره ارسال نمایند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت‌نام و ارسال اثر می‌توانند با شماره ۷۷۴۸۸۹۰۰ داخلی ۴۰۵ (دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی علامه شعرانی) تماس بگیرند یا به سایت pajoohesh.howzehtehran.com مراجعه کنند.

نظر شما