شناسهٔ خبر: 9987 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سایت اعتدالیون فیلتر شد

سردبیر سایت اعتدالیون از فیلتر شدن این سایت با تصمیم كارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه، پس از دریافت دو تذکر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی هادیلو، سردبیر این سایت با اعلام این خبر گفت: كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه پس از دو بار تذکر به این سایت، بدون اطلاع قبلی اعتدالیون را فیلتر کرده است.

وی افزود: پس از تذکرات موردی علاوه بر تعلیق اخباری که بر اساس نظر مسئولان محترم این کمیته خلاف قانون خوانده شده بود، مجموعه دقت فراوانی در انتشار اخبار داشته و ضمن توصیه به همکاران تلاش کردیم خبری بر خلاف مصالح کشور منتشر نکنیم.

این فعال رسانه‌ای اصلاح طلب تصریح کرد: همه اخباری که كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه نسبت به انتشار آنها تذکر داده، اخباری بوده که در رسانه‌های رسمی و قانونی کشور منتشر شده و تاکنون هیچ یک از اخبار تولیدی این سایت تذکر نگرفته است.

سردبیر سایت اعتدالیون در پایان تصریح کرد: سایت اعتدالیون ۵ ماه بیشتر نیست که فعالیت خود را آغاز کرده و چون در ابتدای راه و نوپا بوده هنوز مجموعه آن کامل نشده و بیش از ۹۰ درصد اخبار منتشر شده اخباری هستند که در رسانه‌های قانونی کشور و به نقل منتشر می‌شدند.

به گفته وی، فیلتر سایت اعتدالیون در حالی انجام شده که این سایت هنوز تیم ترجمه اخبار خارجی ندارد و تنها به خاطر انتشار اخبار نقلی از رسانه قانونی داخلی بر اساس ج-۱۰ ماده ۲۱ قانون جرايم رايانه‌ای متهم به «تبليع به نفع گروه‌ها و سازمانهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ايران» شده است. چطور می‌توان به نفع کسانی در خارج تبلیغ کرد که حتی یک خبر به زبانی غیر از فارسی منتشر نشده است و همه اخبار نیز نقلی بوده است نه تولیدی.

سردبیر اعتدالیون ادامه داد: در چند ماه اخیر این سایت، در حال تکمیل نیروهای خود بود و فیلتر این سایت در این مرحله امری غیرمعمول است، با این حال ما با احترام به مسئولان کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بر اساس روال قانونی سه روز است نامه نوشته‌ایم اما آنها هنوز پاسخی به نامه ما نداده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و خود را متعهد به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام (ره) و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و امید داریم با توجه به فضای نشاط پیش آمده پس از حماسه سیاسی امسال رسانه‌ها با محدویت روبه رو نشوند.

نظر شما