-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۷:۰۰
چرا من ساختارگرا نیستم؟/ پیشگفتار میشل فوکو بر ترجمه انگلیسی کتاب «الفاظ و اشیا: باستانشناسی علوم انسانی»
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۶:۳۰
آغازگر جریان نئورئالیسم در سینمای بعد از انقلاب/ گفتوگو با احمد طالبینژاد درباره فیلم «آبادانیها»
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۶:۰۰
نقاشی و تاریخ/ معرفی کتاب «فانی و باقی» با عنوان فرعی درآمدی انتقادی بر مطالعه نقاشی ایرانی
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۵:۰۰
تیر خلاص در اواخر تدارک انتشار شماره ۵۸۱ زده شد/ توضیح دو نفر از بنیانگذاران ماهنامه «فیلم»، عباس یاری و هوشنگ گلمکانی، درباره رویدادهای اخیر این مجله
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۴:۳۰
شاملو میتوانست هنوز سر حال باشد اگر.../ پیگیریهای حقوقی آثار احمد شاملو در گفتوگو با فرزندش
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۴:۰۰
وقتی از هنر به قدر پوستهای درمییابی
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۳:۰۰
«تنگسیر»؛ همخوانی تاریخ، ادبیات و سینما
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۲:۳۰
ایران قاجاری از دید ادوارد استاک
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۲:۰۰
سببشناسی توسعهنیافتگی ایران
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۳۰
هندسه مقدس در اسلام و هندوئیسم با مقدمه حسن بلخاری
کتاب «هندسه مقدس در اسلام و هندوئیسم» تحقیقی در مبانی مشترک، اثر محسن ساربان نژاد با مقدمه حسن بلخاری استاد دانشگاه تهران از سوی انتشارات «زرنوشت» روانه بازار نشر شد.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۰۰
«فارسیخط»، فراخوانی تازه به تمام فارسیزبانان جهان/ انتشار گفتوگو با ایرج کابلی، زبانشناس در روزهایی که او دیگر نیست
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۳۰
اعلام برنامههای چهاردهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران
همایش ایران و چشماندازهای تحلیلی امر سیاسی: ایستادن در آستانه قرن نو خورشیدی ۱۴ اسفندماه به صورت مجازی برگزار میشود.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۲۵
رضا داوری اردکانی؛
برای مراسم روز جهانی آینده
آیندهنگری صرفاً کار پژوهشی نیست. آیندهنگرها و برنامه ریزهای اروپایی و آمریکایی و ژاپنی چون در کشورشان سیر امور کم و بیش نظم دارد میتوانند با مطالعه و درک شرایط و امکانات، آینده کشورشان را در قیاس با اکنون تا حدودی تصویر کنند. اما در جایی که سیر تحول نظمی ندارد و مقصد پیدا نیست و مسیر زیگزاگ و تیره و ناهموار است، چگونه و بر چه اساس میتوان وضع فردا را تصویرکرد؟
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۰۹
نشستی در خصوص برآمدن ژانر خلقیات ایرانی؛
واسازی سوژه بیرون از تاریخ
گفتمان مسلط در دهههای ۴۰ و ۵۰ در زمینههای مختلف، تغییر از بالا و دگرگونیخواهی ساختاری است. اکثریت آثار ادبی و روشنفکری و هنری دهههای ۴۰ و ۵۰ بر خلاف متون افرادی خاص و آکادمیک، نسبتی با خلقیاتنویسی جمالزاده یا بازرگان ندارد و همگان بازنمایانگر دیسکورس تحول خواه ساختاری و انقلابی هستند. بنابراین اگر موضوع را به صورت تحلیل گفتمان در نظر بگیریم، دو نوشته جمالزاده و بازرگان را نمیتوان پدیدآورنده ژانر به معنای مد نظر نویسندگان کتاب در نظر گرفت. به هیچوجه جمالزاده و بازرگان پاسخگوی زمینه اجتماعی دهههای ۴۰ و ۵۰ نیستند.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۰:۰۰
در باب عقلانیت عربی