کل اخبار:1682
-
۱۳۹۹-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۰
سینما و چالشهای دنبالهدار کرونایی/ وعدههایی که فراموش میشود!
حبیب اسماعیلی تهیهکننده و پخشکننده باسابقه سینمای ایران معتقد است خسارت ناشی از شیوع «کرونا» مانند تجربه سالهای بمباران است و به همان میزان به مردم استرس وارد کرده است.
-
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۶:۰۰
در «سینما در ایوین » ماشین از سینما مهمتر است/ گفتوگو با بهروز غریبپور درباره پدیده «درایوین سینما» که به سینما - ماشین مشهور شده است
موازات رشد گسترده استفاده از صنعت ماشینسازی در امریکا و تبدیل شدن به جزء مایملک زندگی امریکاییها این نوع تماشای فیلم هم در میان مردم باب شد. در واقع امریکاییها در طراحی «درایوین سینما» به این نتیجه رسیده بودند که مخاطب بدون اینکه از ماشین پیاده شودهم میتواند فیلم ببیند و با اینکه در یک فضای عمومی قرار میگرفتند اما آزادی عمل و فضای فردی خودشان را هم حفظ کنند: فضای داخل اتومبیلشان به یک سالن سینما تبدیل میشد و آنها پیش از این تجربه دیگری را هم از سر گذرانده بودند:
-
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۲:۳۰
جنون تفسیری/ چرا «پلتفرم» در خودش دفن میشود؟
-
۱۳۹۹-۰۲-۰۸ ۱۱:۰۰
ضوابط پانزدهگانه بازگشایی سینماها مورد تایید «سینماداران» نیست
محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران عنوان کرد که فهرست منتشر شده با عنوان ضوابط پانزدهگانه بازگشایی سینماها بدون دریافت نظر سینماداران تدوین شده و مورد تایید ما نیست.
-
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۰
باز بودن یا نبودن؟ / صحبت از ضوابط جدید بازگشایی سینماها است
-
۱۳۹۹-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۰
آغاز ثبت اطلاعات فعالان سینمایی آسیب دیده از کرونا
سامانه ثبت اطلاعات فعالان سینما که در اثر کرونا دچار آسیب شده اند آغاز به کار کرد.
-
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۶:۳۰
فقط یک نفر باقی بمونه/ درباره فیلم سینمایی «1917» به کارگردانی سم مندس
-
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۰
چرا «متاسفیم جا ماندی» از «پارازیت» فیلم بهتری است؟/ درباره فیلم سینمایی «متاسفیم جا ماندی» اثر تازه کن لوچ
کن لوچ را میتوان منتقد بزرگ سیستم بروکراسی اداری، قوانین سبک زندگی مدرن و منطق سختگیر آن دانست.
-
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۰
نجات بخشیِ سینمای کرونا زده/ د ر باب گشایش سینما پس از کرونا
شاید وزارت ارشاد بتواند با واسطه «خانه سینما» از طریق شناسایی اقشار آسیبپذیر سینما، بخشی از این فشارهای مادی و روحی روانی را کاهش دهد.
-
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۰
خوب و بد اکران آنلاین
اگر برنامهریزی نمایش آنلاین فیلمها مبتنی بر سیاستگذاری کوتاهمدت است، باید مدیران سینمایی در این مسیر هوشمندانه عمل کنند تا این فیلمها بتوانند بازگشت سرمایه درستی داشته باشند.
-
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۰
سینما آنلاین/ ۲۰ نکتهای که باید درباره اکران آنلاین فیلمها بهخصوص «خروج» حاتمیکیا بدانیم
برخی منتقدان بر این عقیده بودند فیلم خروج ساخته اخیر حاتمیکیا در کارنامه فیلمساز اثر قابل توجهی به شمار نمیرود و از آنجایی که این فیلم در اکران گسترده کشور با استقبال بالایی همراه نبود، سازندگان پیشدستی کردند تا به واسطه چنین حواشی برای فیلم، مخاطب دست و پا کنند
-
۱۳۹۹-۰۱-۲۵ ۱۵:۳۰
یک اعتراض صنفی به بهانه قاچاق «خروج»/ انحصاری و عجولانه اقدام شد!
انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی آنلاین به بهانه قاچاق فیلم سینمایی «خروج» بیانیهای اعتراضی صادر کرد.
-
۱۳۹۹-۰۱-۱۹ ۱۳:۰۰
ضیاء هاشمی مطرح کرد: تصمیم حاتمیکیا فتح بابی برای شکست انحصار نمایش در سینما است
رییس جامعه صنفی تهیهکنندگان تاکید کرد اقدام ابراهیم حاتمیکیا برای انتشار فیلم «خروج» در فضای مجازی را فتح بابی برای شکست انحصار اکران در سینمای ایران میداند.
-
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۵:۳۰
محمد قاصداشرفی: فیلمهای پخششده دراینترنت را اکران نمیکنیم/فیلمسازان انتخاب کنند
رییس انجمن سینماداران تأکید کرد: اگر فیلمهای سینمایی قبل از اکران عمومی در اینترنت عرضه و یا وارد شبکه نمایش خانگی شوند، در آینده دیگر سینماداران از اکران این فیلمها بر پرده معذورند.
-
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۳:۰۰
هشدار انتظامی به سینماداران؛ کارکنان سینماها را اخراج نکنید
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با اشاره به شرط بهرهمندی سینماداران از حمایتهای مرتبط با جبران خسارتهای کرونایی، نسبت به اخراج کارکنان سینماها هشدار داد.
-
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۴:۳۰
پنج روایت از تحولات «سینمای ۹۸»/ بحران «مخاطب» جدیتر میشود؟
سینمای ایران با وجود اتفاقات ریزودرشت یک سال گذشته، سال ۹۸ را در حالی به پایان میرساند که «کرونا» تبدیل به جدیترین بحران آن شده است؛ بحرانی که احتمالاً در سال ۹۹ عوارض آن عیان خواهد شد.
-
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۵:۳۰
بررسی سینمای دیجیتال و فلسفه وجودی آن در «ابر سینما»
ویلیام براون در عصر دیجیتال به دنبال یافتن فلسفه فیلمهاست و در کتابی با عنوان «ابر سینما» چهارچوبی نظری ارائه میکند تا بتوانیم بر اساس آن فضا، زمان، موجودات و کاراکترهای سینمای دیجیتال را درک کنیم.
-
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۵:۰۰
برتری کتابخانههای عمومی نسبت به سینماهای آمریکا
طبق نظرسنجی که اخیراً منتشر شده نشان داده میشود سال گذشته کتابخانههای عمومی در آمریکا مکانهای شلوغتری نسبت به سالنهای سینما بودند.
-
۱۳۹۸-۱۲-۱۴ ۱۶:۴۰
ضابطی جهرمی مطرح کرد؛ «کرونا» و تعهد اجتماعی مستندسازان/ مستندهایی که سند تاریخی میشود
احمد ضابطی جهرمی پژوهشگر و کارگردان پیشکسوت سینمای مستند تاکید دارد در شرایط فعلی فراگیری بحران کرونا، مهمترین وظیفه سینمای مستند و مهمترین تعهد مستندسازان ایرانی آگاهی و آموزش مردم است.
-
۱۳۹۸-۱۲-۱۴ ۱۶:۰۰
نامه انجمن مدیران تولید سینما به وزیرارشاد/برادرانه هشدار میدهیم
انجمن مدیران تولید سینما طی نامهای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به عواقب آنچه «رویارویی سازمان سینمایی با صنف مدیران تولید» دانستند، هشدار دادند.
-
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۰
سینما و سیاست چه ارتباطی با هم دارند؟
یوکابد عارفی اظهار کرد: نشان دادن میزان تاثیرگذاری ساختار قدرت و سیاست بر حوزه فرهنگ و هنر به ویژه آثار سینمایی انگیزه نگارش این کتاب شد.
-
۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۰
سهم «سینمای جنگ» از یک دهه «فجر»/ کمیتی که جایش را به کیفیت داد
هرچند با فاصله گرفتن از جنگ تحمیلی کمیت فیلمهای دفاع مقدس در ویترین سینمای ایران کاهش یافته است اما کیفیت معدود تولیدات این حوزه در سالهای اخیر افزایش داشته است.
-
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۱:۳۰
«بیگانه در خانه» و دوربین موذی/ وقتی سینما و تئاتر تلفیق میشود
نمایش «بیگانه در خانه» به کارگردانی محمد مساوات از آثار حاضر در جشنواره تئاتر فجر با تلفیق سینما و تئاتر به طرق مختلف، در بستر حریم شخصی یک زوج، مفهوم بیگانگی را به چالش میکشد.
-
۱۳۹۸-۱۱-۱۳ ۱۰:۳۰
نقش بازیهای ویدئویی در پیشرفت فناوری/شاکلهای از سینما و ادبیات
یکی از مهمترین دلایلی که سرگرمیهای تعاملی، نظیر ویدئو گیم را همچنان به عنوان هشتمین هنر رسمی جهان نمیشناسیم، مجزا نبودن آن از سایر هنرهای هفتگانه است
-
۱۳۹۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۰۰
روایت عاشقانه از عشاق سینما/ گفتوگو با مهرشاد کارخانی به بهانه اکران فیلمهای مستند «آرشیو متروک» و «تیتراژ در سینمای ایران»
برای اینکه در سینمای امروز تیتراژ خوب کم داریم. دانش و تفکر در سینما از بین رفته و تکنولوژی جای خلاقیت را گرفته. در سینمای ایران تیتراژ هم مثل خود فیلمها سطحی شده است.
-
۱۳۹۸-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۰
تفاوت سینمای سیاسی و اعتراضی چیست؟
حسین کربلاییطاهر معتقد است: در زمان ما از عمد مرز سینمای سیاسی و اعتراضی را از بین بردهاند که ما فیلم پروپاگاندا را به عنوان فیلم سیاسی قبول کنیم، گرچه بسیاری از منتقدان آن را پذیرفتند. این امر یا از روی عدم آگاهی است یا از روی زر و زور و تزویر.
-
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۱۶:۰۰
گروهبندی فیلمهای سیوهشتمین جشنواره فجر اعلام شد
معاون اجرایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، گروهبندی فیلمهای منتخب این دوره از جشنواره را اعلام کرد.
-
۱۳۹۸-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۰
گفتوگو با برادران سفدی، کارگردانان فیلم «جواهرات تراش نخورده»: دوگانگی جهان حقیقی درون جهانی داستانی
-
۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۱۶:۰۰
بازی رایانهای و اخلاقیات؛ تضاد کجا رخ میدهد؟
آیا تاثیر بازیهای رایانهای در به نمایش گذاردن اخلاقیات، بیشتر از سایر شاخههای سرگرمی مثل سینما و تلویزیون خواهد بود؟
-
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۰
بازار جهانی سینما در ۲۰۱۹ رکوردشکن شد/ فروش ۴۲.۵ میلیارد دلاری
فروش فیلمهای آمریکایی در سال ۲۰۱۹ با رسیدن به رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار، رکوردی جدید به جای گذاشت.