هایدگر

کل اخبار:216

  • ۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۰۸:۴۰

    نشست «هایدگر و فلسفه معاصر ایران» برگزار می‎شود

    نشست «هایدگر و فلسفه معاصر ایران» با حضور دکتر بیژن عبدالکریمی، سیاوش جمادی و محمدمنصور هاشمی، سه‎شنبه 29 بهمن برگزار می‎شود.

  • ۱۳۹۲-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۹

    دوره‌ی آموزشی «در ـ جهان هایدگر ـ بودن» آغاز شد

    دوره‌ی آموزشی «در ـ جهان هایدگر ـ بودن» با اشاره به اهمیت و چرایی بحث از فلسفه‌ی هایدگر در شرایط امروز، و نیز نکاتی در باره‌ی شهره شدن هایدگر به عناوین گوناگون و درستی و نادرستی آن‎ها، با تدریس دکتر محمدجواد فریدزاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب آغاز شد.

  • ۱۳۹۲-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۴

    درس‎گفتار مرگ در هستی و زمان هایدگر برگزار می‎شود

    در ادامه درس‎گفتارهای زمستانه موسسه مطالعات سیاسی اقتصادی «پرسش» درس‎گفتار مرگ در هستی و زمان هایدگر با تدریس عادل مشایخی، چهارشنبه 2 بهمن ماه از ساعت 17-19 برگزار می شود.

  • فرنو-عبدالکریمی ۱۳۹۲/۱۰/۰۳

    نشست نقد و بررسی کتاب هایدگر در ایران/ بخش پایانی

    برای فردید مهم نبود که هایدگرِ اسلامی درست کند

    اول بار که آل­‌احمد تحت تاثیر فردید –البته در حد استنباط خود-مسئله غرب­زدگی را به صورت مقاله­‌ای درکیهان ماه اواخر دهه سی منتشر کرد،کل مجله به خاطر این مقاله توقیف شد. بحثی نیست که وضع تاریخی ما در برابر غرب زمینه لازم را برای فهم و طرح مسئله غرب­زدگی درفکر فردید فراهم کرده است. اما اینکه موضع احساسی، توریستی،شرق­‌شناسانه و خلاصه غیر انقلابی کربن هم مددی به آن رسانده،من چنین اعتقادی ندارم.

  • ۱۳۹۲-۱۰-۰۱ ۰۸:۳۵

    درس‏‎گفتار «در ـ جهان هایدگر ـ بودن» برگزار می‏‎شود

    دوره‌ی آموزشی «در ـ جهان هایدگر ـ بودن» با تدریس محمدجواد فریدزاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

  • فرنو-عبدالکریمی ۱۳۹۲/۰۹/۳۰

    نشست نقد و بررسی کتاب هایدگر در ایران/بخش اول؛

    فردید هایدگری، فردید برگسونی

    قبل از طرح غرب­زدگی یعنی زمانی که هنوز تحقیق وتامل فلسفی دکتر فردید کامل نشده بود، چه بسا وی هرازگاه با فیلسوف یا متفکری احساس همراهی می­‌کرد و حتی بعضی اقوال غربی را با تفکرات فیلسوفان دوره اسلامی تطبیق می­‌کرد چنانچه ضمن تایید برگسون برخی اقوال او را با حرکت جوهری ملا­صدرا تطبیق کرده است. اما بعد از کمال فکری خود کاملا نظر برگسون را به علت تزلزل عالم ثابتات رد می­‌کرد واو را غرب­زده کامل می­‌دانست.