شناسهٔ خبر: 10966 - سرویس دیگر رسانه ها

ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تشریح اولویت‌های وزارت علوم در حوزه فرهنگی گفت: ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تشریح اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: اولویت‌های بخش فرهنگی را در این مدت کوتاه تا حدودی اجرا کردیم، آنچه که برای ما مهم است این است که فضای دانشگاهی در وضعیت فرهنگی ارتقا یابد.

وی افزود: از نظر ما ارتقای وضعیت فرهنگی زمانی حاصل می‌شود که میزان نشاط دانشجویان، سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی و امید به آینده آن‌ها افزایش یابد.

به گفته هاشمی، تحقق اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها از طریق جلب مشارکت دانشجویان محقق می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: دانشجویان کشور در مقایسه با سایر اقشار از سطح علمی، دینی و اخلاقی خوبی برخوردارند و اگر برای نشاط آن‌ها تلاش شود در مسیر دینداری آنها نیز موثر است.

وی با بیان اینکه اولویت‌های دیگری نیز برای تقویت حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها در وزارت علوم تعریف شده است، اضافه کرد: در حوزه فرهنگ قرآنی، شعائر قرآنی و رشد جایگاه و انگیزه‌های علمی برنامه‌هایی داریم.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: با همکاری مسئولان حوزه فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف جلساتی را برگزار کردیم که اولویت‌بندی‌های زمانی را برای رسیدن به اهداف مدنظر قرار دادیم.