شناسهٔ خبر: 11273 - سرویس دیگر رسانه ها

«کتاب فردا» ناشر برگزیده پانزدهمین کتاب سال حوزه شد

دو عنوان از کتاب‌های مؤسسه «نشر کتاب فردا» در «پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه» رتبه برگزیده و تحسین‌شده را به دست آورده‌اند، و به همین دلیل، این انتشارات، مفتخر به کسب رتبه «ناشر برگزیده» شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ دو عنوان از کتاب‌های مؤسسه «نشر کتاب فردا» در «پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه» رتبه برگزیده و تحسین‌شده را به دست آورده‌اند، و به همین دلیل، این انتشارات، مفتخر به کسب رتبة «ناشر برگزیده» شد.

کتاب «جهان‌های اجتماعی» اثر حجت الاسلام والمسلمین «حمید پارسانیا» به عنوان اثر برگزیده و کتاب «احکام حکومتی» اثر حجت الاسلام و المسلمین «اسماعیل پرور» رتبه «تحسین‌شده» را از پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است آئین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه دهم بهمن، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی حقی؛ دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه 778 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال شده است گفت:‌ 89 اثر در گروه کلام، 81 اثر در گروه تاریخ و 63 اثر در گروه فقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 42 اثر به عنوان کاندیدا انتخاب شدند که 11 اثر به عنوان آثار برگزیده، 15 اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر و 16 اثر به عنوان آثار تحسین شده معرفی شدند و امسال با وجود آنکه تعداد آثار ارسال شده 19 درصد کاهش داشته ولی از نظر کیفی آثار از محتوای بهتری برخوردار بودند.

امسال 26 درصد آثار توانستند از رقابت‌های اجمالی بگذرند و به رقابت‌های تفصیلی برسند، در حالی که این آمار در سال‌های گذشته حداکثر بین 20 تا 22 درصد بوده است. این مسئله نشان‌دهنده این است که ناشران و مراکز پژوهشی در انتخاب آثار دقت بیشتری کردند و آثار فاخرتری انتخاب کردند و به بازار نشر فرستادند.

ویراستاری، طراحی جلد، قلم و زبان نوشتاری، نوآوری، اتقان علمی و تاثیرگذاری در مخاطبان از جمله مواردی است که در ارزیابی آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه در نظر گرفته می‌شود.

ایشان با اشاره به تحلیل هشت دوره گذشته آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه گفتند: 8 هزار کتاب مورد تحلیلی محتوایی قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است و این اقدام برای نویسندگان و پژوهشگران مفید است.

پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه دهم بهمن در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود و اساتید سطح عالی، پژوهشگران پژوهشگاه‌ها، مدیران و مسئولان مراکز پژوهشی حوزه، نویسندگان و اصحاب رسانه، مدیران حوزه‌های علمیه قم و شهرستان‌ها و بیوت مراجع تقلید جزو مدعوین همایش کتاب سال حوزه هستند. به همین مناسبت، مقدمه این دو کتاب ارزشمند، تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.