شناسهٔ خبر: 12792 - سرویس دیگر رسانه ها

دستورالعمل ویژه برای پوشش دانشجویان دختر و پسر یک دانشگاه!

دانشگاه علامه طباطبایی با نصب تابلویی مقابل در اصلی دانشکده‌ها، نحوه پوشش و رعایت شئونات اسلامی در محیط دانشگاهی را به دانشجویان یادآور شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ در این دستورالعمل که ویژه "دانشجویان" است، آمده است:

"به منظور حفظ شان و حریم محیط علمی و فرهنگی دانشگاه و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب لازم است نسبت به ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی، توجه به حقوق دیگران و رعایت مقررات دانشگاه خردورزانه کوشا باشیم. بدین‌ منظور ضمن تشکر صمیمانه از همکاری شما در جهت حفظ قداست علم و ارتقای فضای معنوی دانشگاه، دستور‌العمل و مفاد آیین‌نامه پوشش دانشجویان به شرح ذیل اعلام می‌شود:

آقایان:

- رعایت شئون اسلامی در محل‌ها و اماکن عمومی دانشگاه.

- عدم استفاده از لباس‌هایی با رنگ تند و زننده

- عدم استفاده از شلوارهای کوتاه، چسبان و نازک

- عدم استفاده از لباس‌های اندام نما، تنگ و چسبان و یا دارای تصویر و آرم.

- عدم آرایش و بلند کردن و بستن مو و یا اصلاح موی سر و محاسن به سبک‌های غربی و ناموزون.

 

خانم‌ها:

- رعایت شئون اسلامی در محل‌ها و اماکن عمومی دانشگاه.

- پرهیز از هر گونه آرایش در محیط دانشگاه

- عدم استفاده از پوشش و لباس‌هایی با رنگ‌های تند و زننده

- استفاده از مقنعه بلند، به نحوی که تنها گردی صورت پیدا باشد.

- عدم استفاده از چادرهای نامناسب (در صورت استفاده از روسری همراه با چادر، از روسری‌هایی با رنگ‌های ملایم و همراه با پوشیدگی کامل، به گونه‌ای که فقط گردی صورت پیدا باشد.)

- حداقل بلندی مانتو می‌بایست تا روی زانو و پوشیدگی آستین تا مچ دست بوده و نباید تنگ و چسبان باشد.

- شلوارهای مورد استفاده می‌بایست تا مچ پا بلند بوده و نازک و چسبان نباشد.

- از کفش‌های متناسب با محیط دانشگاه استفاده شود. استفاده از پوتین بر روی شلوار ممنوع است و در صورت استفاده از کفش‌های روباز، از جوراب ضخیم استفاده شود.

 

تبصره ۱: برای ورود و خروج از خوابگاه‌ها، استفاده از شال و روسری به شرط حفظ حجاب کامل و اسلامی بلامانع است؛ اگرچه توصیه می‌شود همواره از مانتو و مقنعه مناسب استفاده شود.

 

تبصره ۲: استعمال دخانیات و استفاده از زیورآلات فانتزی از قبیل (زنجیر، دستبند، انگشتر، پابند و ...) در کلیه مکان‌های عمومی دانشگاه ممنوع است.

 

تبصره ۳: لازم به ذکر است بر اساس مقررات «دانشگاه» به مجموعه‌ای شامل دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، سرویس‌های دانشجویی، اماکن مورد بازدید در هنگام سفرهای دانشجویی، محل‌های اقامت و سایر مراکز آموزشی – پژوهشی و فرهنگی وابسته اطلاق می‌گردد.

 

تبصره ۴: دانشگاه علامه طباطبایی افتخار دارد که همواره میزبان دانشجویانی بوده است که در رعایت شئون دانشجویی سرآمد هستند. با این وجود تذکر این نکته لازم است که آیین‌نامه انضباطی دانشجویان برای افرادی که شان و قداست محیط علمی و فرهنگی دانشگاه را رعایت نمی‌کنند، برخورد تنبیهی قانونی را پیش‌بینی نموده است."

 

 

دستورالعمل شیوه پوشش و رعایت شئون دانشجویان علامه