شناسهٔ خبر: 13190 - سرویس دیگر رسانه ها

روایت دوباره خاطرات پرويز خطيبی در کتابفروشی‌ها

چاپ سوم كتاب «خاطراتی از هنرمندان» نوشته پرويز خطيبی، شاعر و کارگردان فقید، از سوی انتشارات معين منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ پرويز خطيبي، شاعر، طنزنویس، كارگردان تئاتر و برنامه‌ساز فقید نمايش‌هاي راديويي، که از پيشگامان تئاتر در ايران محسوب مي‌شود خاطرات سال‌هاي فعاليتش در حوزه‌هاي فرهنگي و هنري را در كتابي با عنوان «خاطراتي از هنرمندان» گردآوري كرده است. 
در اين كتاب كه به سال‌هاي پيش از دهه ۵۰ بازمي‌گردد، از هنرمنداني مانند دلكش، قمرالموك وزيري، عزت‌الله انتظامي، پرويز ياحقي، بيژن ترقي، مهدي سهيلي، منوچهر نوذري، انوشيروان روحاني، نصرت كريمي و اسماعيل نواب ياد شده است. 
در بخشي از توضیح اين كتاب مي‌خوانيم: «مرحوم پرويز خطيبي در زمينه‌هاي روزنامه‌نگاري و نويسندگي براي راديو سال‌هاي بسياري كار كرد و در حساس‌ترين سال‌هاي سياسي خود يعني دوران ملي شدن نفت، روزنامه «حاجي بابا» را منتشر كرد. 
او در نمايشنامه‌نويسي و تهيه برنامه‌هاي راديويي یدی طولاني داشت. در خاطرات هنري پريز خطيبي يادهاي دل‌انگيزي از زنده يادان اصغر مشكین، عبدالحسين نوشين، حبيب‌الله سماعي، روح‌الله خالدي، صادق هدايت، حسن قائميان و نام‌هاي بزرگ ديگر مطرح مي‌شود كه براي ميان سالان جامعه ايراني ارزش فراواني دارد.
چاپ سوم كتاب «خاطراتي از هنرمندان» نوشته پرويز خطيبي در ۵۸۸ صفحه، با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به قيمت ۳۰ هزار تومان از سوي انتشارات معين به كتابفروشي‌ها راه يافت. اين كتاب نخستين‌بار در سال ۱۳۸۲ منتشر شد