شناسهٔ خبر: 13342 - سرویس دیگر رسانه ها

آثار و پیامدهای سرقت علمی بررسی می‎شود

آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه‌های جلوگیری از آن با محوریت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ميزگرد تخصصي "آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه‌های جلوگیری از آن: پایان نامه‌ها و رساله‌ها" را ۲۰ اسفندماه جاری با حضور استادان صاحبنظر برگزار مي‌ کند.

اهمیت جلوگیری از فروش و سرقت علمی پایان‌نامه‌ها، دلایل روی‌آوری به فروش و سرقت علمی پایان‌نامه‌ها و آسیب‌شناسی آن، راهکارهای موجود و میزان تأثیر آنها در بازدارندگی فروش و سرقت علمی و نیز راهکارهای پیشنهادی برای اثربخشی بیشتر در کاهش تخلفات اخلاقی در این میزگرد مورد بررسی قرار می گیرد.

در اين سمينار دكتر سيروس عليدوستي، رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، دكتر فريبرز درودي، سرپرست مركز اطلاعات و مدارك علمي این پژوهشگاه، سيد ابراهيم عمراني، دبير و نايب رئيس شوراي سياستگذاري و تامين منابع علمي، دكتر داريوش مطلبي، معاون فناوري خانه كتاب ايران و استاد دانشگاه، دكتر صفر بيگ‌زاده، وكيل دادگستري و دكتر قاسم خادم رضوي، دكتراي تخصصي حقوق و عضو هيئت علمی پژوهشگاه حضور دارند.

طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال ۱۳۸۶، تمامی دانشگاهها و موسسات وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظفند يك نسخه از پايان نامه‌هاي دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري را پس از انجام دفاع و اصلاح نهايي دانشجو به پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران تحويل دهند.