شناسهٔ خبر: 14362 - سرویس دیگر رسانه ها

سالن دستاورد‌های تولید علم به نمایشگاه کتاب افزوده شد

سالن دستاورد‌های تولید علم در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف ایجاد ارتباط بهتر میان علم و فرهنگ، میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ محمد حسن‌زاده، مسئول سالن تولید علم درباره سالن دستاورد‌های تولید علم در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان رخدادی ملی دارای اهمیتی بسیار در ایجاد ارتباط  میان علم و فرهنگ است. به همین دلیل با تصمیم مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مؤسسه خانه کتاب، غرفه‌ای را به دستاورد‌های علمی ایران اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: قرار است در این غرفه دستاور‌دهای علمی و سیر تحول آن در کنار کتاب‌های فاخر کشور به نمایش گذاشته شود. در این غرفه نظرات و پیشنهادهای بازدیدکنندگان از دستاورد‌های علمی ثبت خواهد شد. هدف این غرفه، زمینه‌سازی بیشتر برای توسعه علم و برداشتن گامی به سوی چشم‌انداز ۲۰ ساله علمی کشور است.

حسن‌زاده گفت: بررسی و مطرح کردن جایگاه علمی کشور در مقایسه با دیگر کشور‌ها، ‌اختراعات، برنامه‌های کلان کشور، اهداف گسترش علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور نمونه‌ای از موارد قابل توجه در این غرفه‌اند که می‌تواند پیشرفت علمی کشور را تا سال ۱۴۰۴ به بازدیدکنندگان نشان دهد. این مباحث به صورت تصویری و نیز نمایش پایگاه‌های مرتبط با علم همچون پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پایگاه ثبت اختراعات و پایگاه انتشار کتاب به مخاطبان معرفی‌ می‌شوند.

وی همچنین درباره برگزاری نشست‌های تخصصی سالن تولید علم، توضیح داد: در حوزه علم حداقل پنج نشست تخصصی با حضور اندیشمندان و افرادی که در حوزه‌های علم و فناوری صاحب نظر هستند برگزار و نتایج این گفت‌وگو‌ها به صورت مقاله در مجلات یا کتاب منتشر خواهد شد.

سالن دستاورد‌های تولید علم در نیم‌طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی(ره) میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود. بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.