شناسهٔ خبر: 15249 - سرویس دیگر رسانه ها

رونمایی از کتاب دوجلدی مجموعه مقالات در همایش ملی خلیج فارس

کتاب مجموعه مقالات دوجلدی خلیج فارس در مراسم افتتاحیه دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ بابک ارسیا دبیر دهمین همایش ملی علمی ـ پژوهشی خلیج فارس و رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، گفت: با اعلام فراخوان مقاله دهمین همایش ملی خلیج فارس در محورهای تاریخ و باستان شناسی، ابعاد سیاسی، اجتماعی و حقوقی، گردشگری، فرهنگ، هنر و معماری و جغرافیا و محیط زیست در مجموع تعداد ۶۸۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین این مقالات ۵۲ مقاله برگزیده در قالب کتاب دوجلدی ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: این همایش با هدف پاسداشت نام و بیان مزیت‌های راهبردی اقتصادی و فرهنگی خلیج فارس با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امین­زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور، علی وطنی، معاون پژوهشی معاونت فناوری ریاست جمهوری و مسعود شفیعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه­ای برگزار می‌شود و  برخی از اساتید برجسته کشور از جمله نسرین معظمی به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

ارسیا ادامه داد: رویکرد این همایش ملی، علمی و پژوهشی در حوزه خلیج فارس است و در دو روز با حضور مقام‌های کشوری و پژوهشگران برجسته این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر دهمین همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس افزود: پس از آئین افتتاحیه این مراسم پنل‌های تخصصی در پنج محور مقالات ارائه می‌شود.

شایان ذکر است، دهمین همایش ملی علمی- پژوهشی خلیج فارس به منظور تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شناساندن و شناسایی بیش از پیش نام و مزیت‌های فرهنگی و اجتماعی خلیج فارس و نیز افزایش روح همکاری جمعی، کشف و شکوفاسازی خلاقیت دانشجویی، توسط مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی  ۹و۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار می‌شود.