شناسهٔ خبر: 16270 - سرویس دیگر رسانه ها

توضیحات اداره دانشجویی وزارت امور خارجه در خصوص دانشجویان ایرانی نروژ

رئیس اداره دانشجویی وزارت امور خارجه توضیحاتی در خصوص قضیه اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ ارایه کرد و گفت: این مسال از مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر نادعلی نادی در خصوص خصوص اخراج ۶۴ دانشجوی ایرانی از کشور نروژ و برنامه های وزارت امور خارجه دراین رابطه گفت: قضیه یک مقدار درست جا نیفتاده بود ۶۴ دانشجوی ایرانی از نروژ اخراج نشدند بلکه آنها موفق نشدند روادید نروژ را دریافت کنند.

وی ادامه داد: دولت نروژ در سال ۲۰۱۴ ، تعداد ۲۷ دانشجوی ایرانی را پذیرش کرده است این گونه نبوده که هیچ دانشجویی از ایران نپذیرفته باشد.

رئیس اداره دانشجویی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات این وزارت خانه برای جلوگیری از تکرار مساله توسط دیگر کشورها گفت: سفارت پیگیری می کند. این مسئله در مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است.

به گزارش مهر، برخی از سایت ها عنوان کرده بودند که پلیس امنیت ملی کشور نروژ در تلویزیون رسمی این کشور خبر از اخراج ۶۴ دانشجوی ایرانی از این کشور را داده است و گویا یکی از دلایل اخراج این دانشجویان، تحصیل آنها در رشته‌های فیزیک هسته‌ای، الکترونیک، متالوژی و مکانیک و افزایش تعداد پذیرفته شدگان در این رشته‌ها در یک سال اخیر بوده است.