شناسهٔ خبر: 16574 - سرویس دیگر رسانه ها

75 دانشجوی نمونه دهم خرداد تقدیر می‌شوند

هجدهمین دوره معرفی دانشجویان نمونه کشور روز 10 خرداد با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود و 75 دانشجو شامل 50 دانشجو از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و 25 دانشجو از دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سلیمان احمدی - رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: دانشجویان نمونه گروه علوم پزشکی بر اساس سه معیار در حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و پس از بررسی مستندات در کمیته های جداگانه در سه مرحله داوری برگزیدگان نهایی شامل ۲۵ دانشجو معرفی شدند.

وی افزود: از میان ۲۵ دانشجوی نمونه کشوری ۶ دانشجو در رشته دکتری حرفه ای پزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، کردستان و سمنان، یک دانشجو در رشته دکتری حرفه ای دندانپزشکی از  شهیدیهشتی، یک دانشجو در رشته دکتری تخصصی داروسازی از تبریز معرفی می شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: چهار نفر دستیار تخصصی رشته های مختلف بالینی هستند که از دانشگاه های تبریز، شهید بهشتی و شیراز هستند.

وی افزود: در رشته های دکتری تخصصی پزشکی نیز ۶ نفر از دانشگاه های اصفهان، تربیت مدرس،  تهران معرفی شده اند. در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۵ نفر از دانشگاه  های یزد و تبریز و در مقطع کارشناسی نیز دو نفر از دانشگاه های کرمانشاه و یزد در این دوره مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جوایزی که برای دانشجویان نمونه گروه علوم پزشکی درنظر گرفته شده گفت: جایزه دانشجویان نمونه برای مقطع دستیاری و دکتری تخصصی معادل ۶ میلیون تومان، برای دانشجویان دکتری حرفه ای و مقطع کارشناسی ارشد معادل ۵ میلیون تومان و برای دانشجویان مقطع کارشناسی معادل ۴.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری به صورت مشترک میان وزارت بهداشت و وزارت علوم در محل نهاد ریاست جمهوری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.