شناسهٔ خبر: 17320 - سرویس دیگر رسانه ها

برگزاری دومین نمایشگاه استانی کتاب با همکاری تشکل‌های نشر

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از برون‌سپاری برگزاری نمایشگاه‌های استانی به تشکل‌های نشر خبر داد و گفت: در دومین نمایشگاه استانی که پس از ماه رمضان برگزار می‌شود‌، این مهم را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ امیر‌مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به تغییر دستور‌العمل برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب گفت: طی سال‌های گذشته نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های مختلف به شیوه سنتی برگزار می‌شد،‌ این شیوه سنتی هم در استفاده از امکانات و تجهیزات وجود داشت و هم اینکه شیوه چینش کتاب‌ها‌، فروش سنتی بود،‌ به گونه‌ای که هیچ شبکه نرم‌افزاری وجود نداشت و فروش کتاب‌ها نیز بارکد نمی‌شد.

وی ادامه داد: ما تغییرات کوچکی را در شیوه برگزاری نمایشگاه‌های استانی تعبیه کردیم و قرار است حداقل به صورت نرم‌افزاری فروش را متکر کنیم،‌ تمام کتاب‌ها ثبت پیشین شود و شبکه متمرکز ثبت کتاب به وجود آید.

شهرام‌نیا افزود:‌ هم‌چنین ما سیستمی را طراحی کردیم که دیگر کتاب‌های تاریخ گذشته و انباری در نمایشگاه‌های استانی عرضه نشود،‌ بلکه ناشران تازه‌های نشر خود را در نمایشگاه‌های استانی عرضه کنند‌، با این شیوه دسترسی مخاطبان شهرستانی به کتاب‌ها سرعت بیشتری می‌یابد.

وی هم‌چنین بااشاره به برون‌سپاری برگزاری نمایشگاه‌های استانی به تشکل‌های نشر گفت:‌ نمایشگاه کتاب بجنورد به علت عدم فرصت کافی بدون حضور تشکل‌های نشر برگزار می‌شود‌، اما دومین نمایشگاه استانی سال جاری را که پس از ماه مبارک رمضان پیش رو داریم،‌ با همکاری تشکل‌های نشر برگزار خواهیم کرد. ما در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم، مجموعه تغییراتی را با همکفری تشکل‌ها جلو ببریم که ایرادات به حداقل برسد.