شناسهٔ خبر: 17426 - سرویس دیگر رسانه ها

باغ موزه دفاع مقدس؛ میزبان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

جلسه هماهنگی برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جلسه هماهنگی برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و شب های شیدایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس، مهندس عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  و جمعی از دست اندرکاران اجرایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل باغ موزه مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمین امرودی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی و ارزشی کشور است اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه انجام هماهنگی برای برگزاری بزرگترین رخداد فرهنگی به بهترین نحو ممکن است.

وی اظهار داشت: با توجه به رویکرد فرهنگی شهرداری تهران، مجموعه شهرداری از هیچ تلاشی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر نمایشگاه قرآن کریم دریغ نخواهد کرد و با مدیریت جهادی در طول برگزاری نمایشگاه یار و یاور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

در ادامه سردار خضرایی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در محل باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: جلسات متعددی بین موزه دفاع مقدس، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و وزارت ارشاد برگزار شده است که وجود فضای معنوی موزه و امکانات متعدد موزه از قبیل فضای سبز، مسجد جامع خرمشهر موزه، تالار های همایش با قابلیت های مطلوب ، وجود گالری های متعدد، آب نمایش و برگزاری مراسم شب های شیدایی در ایام ماه مبارک رمضان منجر به این شد تا تصمیم گرفته شود نمایشگاه قرآن کریم در این مکان برگزار شود.

وی گفت: بدون شک هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌ها و حماسه های آن دوران ریشه در فرهنگ قرآنی دارد و موزه دفاع مقدس با تمام توان در خدمت این رخداد فرهنگی خواهد بود.

در این جلسه مهندس عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به تجربیات خوب شهرداری در ارائه خدمت به رخداد های فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب اظهار داشت: مجموعه خدمات شهری شهرداری با بسیج امکانات مورد نیاز مفتخر خواهد بود کما فی السابق با مدیریت جهادی بهترین خدمت را به بهترین رخداد فرهنگی کشور ارائه نماید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از مجموعه شهرداری تهران به ویژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت : خوشبختانه روحیه مدیریت جهادی حاکم بر شهرداری و به ویژه مدیران باغ موزه دفاع مقدس باعث شده است تا ما کمترین نگرانی را در خصوص برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نداشته باشیم.

در این جلسه ضرغامی قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گزارشی از اقدامات و هماهنگی‌های اولیه به عمل آمده در خصوص برگزاری نمایشگاه مذکور ارائه کردو مقرر شد کلیه هماهنگی ها در ستادی متشکل از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس پیگیری شود.