شناسهٔ خبر: 18096 - سرویس دیگر رسانه ها

بازدید دبیران کانونهای قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور از نمایشگاه قرآن

دبیران کانونهای قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرده و در نشست قرآن در عصر حاضر نیز حضور یافتند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، رشید جعفرپور، دبیر بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری همایش دو روزه دبیران کانون های قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور گفت: این همایش دو روزه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

وی افزود: در این همایش 120 نفر از دبیران کانونهای قرآن و عترت دانشگاه های آزاد ، وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه علمی ـ کاربردی، دانشگاه پیام نور و ... حضور داشتند؛ این همایش به مناسبت برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شد.

رشید پور ادامه داد: در این همایش هم اندیشی بین اعضای کانون ها صورت گرفت و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ در رابطه با مشکلات کانونهای قرآن و عترت دانشگاه ها برگزار شد و بنا شد شورای مشورتی در این رابطه تشکیل شود تا از طریق آن مسایل مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

جعفر پور تصریح کرد: همچنین مقرر شده است، نشست بعدی، شهریورماه با حضور 200 نفر از دبیران کانون های قرآن و عترت برگزار شود تا در آن برنامه های سال آینده برنامه ریزی شود.

وی افزود: حاضران در این همایش در پایان برنامه های روز اول به بازدید از نمایشگاه قرآن پرداختند و در نشست رسالت قرآن در عصر حاضر نیز حضور یافتند. همچنین در روز دوم، یعنی امروز 5 تیرماه کارگاه 4 ساعته قرآن و مهارت های زندگی با تأکید بر سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.

وی در پایان سخنانش گفت: این همایش با همکاری شورای هماهنگی فعالیتهای قرآنی کشور برگزار شد.