شناسهٔ خبر: 18214 - سرویس دیگر رسانه ها

کتاب‎های ضیافت حقیقی و صفای رمضان منتشر می‎شود

معاون فرهنگی انتشارات سروش گفت: دو عنوان کتاب "ضیافت حقیقی" اثر آیت الله محمد شجاعی و "صفای رمضان" مجموعه گفتگوهای دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی که به ماه مبارک رمضان با نگاهی بر نهج البلاغه پرداخته است به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، علی رمضانی معاون فرهنگی انتشارات سروش گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان دو عنوان کتاب فاخر با موضوع ماه مبارک رمضان از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود.

وی با اعلام این خبر افزود: این دو عنوان، کتابهای "ضیافت حقیقی" اثر استاد آیت الله محمد شجاعی و "صفای رمضان" مجموعه گفتگوهای دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی که به ماه مبارک رمضان با نگاهی بر نهج البلاغه پرداخته است.

وی افزود: کتاب "ضیافت حقیقی" متن مکتوبِ مجموعه برنامه‌های پخش شده رادیویی "آیت الله استاد محمد شجاعی" در رادیو قرآن است و به موضوعات معنای عبودیت، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، تذکراتی در باب تلاوت قرآن، درک شب‌های قدر و عید فطر می‌پردازد.

رمضانی افزود: کتاب"صفای رمضان" نیز حاصل گفتگوهای دکتر ابراهیمی دینانی در برنامه معرفت شبکه چهارم سیما در موضوع ماه مبارک رمضان است و به موضوعات رابطه علم و عبادت، سوره قدر، رابطه شب قدر و ولایت حضرت علی(ع)، نقش روابط اجتماعی و حق‌الناس در تعالی شب‌های قدر و موضوع وابستگی و وارستگی می‌پردازد.