شناسهٔ خبر: 18541 - سرویس دیگر رسانه ها

«ادبیات تطبیقی» صاحب دو سالانه می‌شود

نخستین همایش دو سالانه با عنوان «ادبیات تطبیقی امروز» که به جایگاه ادبیات تطبیقی در دنیای ادب، هنر و علم امروز می‌پردازد، در 28 و 29 بهمن 1393 در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ نخستین همایش دو سالانه با عنوان: ادبیات تطبیقی، امروز که به جایگاه ادبیات تطبیقی در دنیای ادب، هنر و علم امروز می‌پردازد، در 28 و 29 بهمن 1393 در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عناوین پیشنهادی همایش عبارتند از؛ مروری بر پیدایش ادبیات تطبیقی در ایران و جایگاه کنونی آن، ادبیات تطبیقی، مکتب‌ها، جریان‌های ادبی و نقدهای نوین، ادبیات تطبیقی و دیگر دانش‌ها و هنرها، مطالعات فراملیتی- بین فرهنگی و بین زبانی در ادبیات تطبیقی، ترجمه پلی میان ادبیات جهان است.

دریافت چکیده مقاله تا اول شهریور 1393و پاسخ به رد و نظر کمیته تخصصی برای ارائه سخنرانی یا پوستر، تا اول آبان ماه 1393 ادامه خواهد داشت.

برخی از استادانی که برای ‌حضور در همایش اعلام آمادگی کرده‌اند: پروفسور دمروش، استاد دانشگاه هاروارد و پروفسور مورو استاد دانشگاه سوربن پاریس و پروفسور راول و پروفسور هارتمن ار دانشگاه آلزارس استراسبورگ و ... هستند.

دانشگاه شیراز نیز اعلام آمادگی کرده که احتمال برگزاری و سخنرانی در شیراز هم وجود دارد اما موراد باید بررسی شود.

بر اساس این گزارش، زبان همایش فارسی، انگلیسی و فرانسه است و دبیر علمی آن را دکتر المیرا دادور و دبیر اجرایی، دکتر کیایی برعهده دارند.