شناسهٔ خبر: 19169 - سرویس دیگر رسانه ها

سرنوشت سریال شب‌های قدر در ابهام

در حالی که شبکه دو حتی زمان دقیق پخش «کیفر» به عنوان سریال شب‌های قدر شبکه دو را نیز اعلام کرده بود، امروز خبر رسید این سریال فعلا پخش نمی‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، عصر روز گذشته سه‌شنبه ۲۴ تیر روابط عمومی شبکه دو سیما در خبر اعلام کرد: پخش مجموعه تلویزیونی «کیفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی از چهارشنبه ۲۵ تیر ساعت ۲۱:۳۰ در شبکه دو سیما آغاز می‌شود.

حسین تبریزی کارگردان پروژه نیز صبح امروز پاسخگوی تماس خبرنگار مهر بود و درباره آخرین وضعیت سریال گفت: اکنون در شهرک سینمایی دفاع مقدس به سر می‌بریم و امروز آخرین روز تصویربرداری را پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شبکه پخش سریال از امشب آغاز می‌شود. تاکنون ۶ قسمت سریال نیز آماده است و قسمت هفتم هم به زودی به پخش می‌رسد.

با این وجود دقایقی قبل از روابط عمومی شبکه این خبر به رسانه‌ها ارسال شد: پخش مجموعه تلویزیونی «کیفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی به زمان دیگری موکول شد و پخش مجموعه «فاخته» با توجه به اینکه قسمت‌هایی از این مجموعه مرتبط با شب‌های قدر است، ادامه خواهد داشت.

ناصر گنج‌خانلو مدیر روابط عمومی شبکه نیز در گفتگو با مهر، دلیل کنار گذاشتن «کیفر» از آنتن شبکه دو در شب‌های قدر را تغییر در تصمیم‌گیری‌ها در دقایق آخر اعلام و بر مرتبط بودن قسمت‌های بعدی «فاخته» با شب‌های قدر تأکید کرد.

به گزارش مهر، طبیعتا اگر قرار بر مرتبط بودن «فاخته» با شب‌های قدر بود که شبکه هزینه‌ای برای تولید یک مینی‌سریال هفت قسمتی برای این مناسبت نمی‌کرد. آن هم سریالی که عوامل آن در گفتگوهای مختلف از تلاش ۲۴ ساعته برای رساندن آن به پخش خبر داده بودند و تا امروز هم قرار بود روی آنتن برود.

از سوی دیگر حسین تبریزی سال گذشته در همین مناسبت سریال «بوی باران» را برای شبکه دو ساخت که کامبیز دیرباز بازیگر نقش اصلی «کیفر» در آن هم بازی می‌کرد و سپردن سریال شب قدر ۹۳ به او نشان دهنده اعتماد مدیران شبکه دو به او و قبول داشتن کار او است.

تبریزی در این‌باره به مهر گفت: این اقدام تصمیم خود شبکه است. من هنوز اطلاعات دقیقی ندارم. شاید می‌خواهند جدول پخش مناسب‌تری برای سریال در نظر بگیرند. شاید هم سریال در چند روز آینده روی آنتن برود. ما کار را برای شبکه می‌سازیم و آنها صلاح کارشان را بهتر می‌دانند.