شناسهٔ خبر: 19553 - سرویس دیگر رسانه ها

تمام بدهی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب پرداخت شد

مدیر عامل شرکت ویژه نشر از واریز همه بدهی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران خبرداد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ احد رضایی مدیر عامل شرکت ویژه نشر پیرامون بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران خارجی که از نمایشگاه بیست و پنجم و بیست و چهار باقی مانده است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بدهی به ناشران خارجی پرداخت شد.

به گفته رضایی، بدهی وزارت ارشاد از نمایشگاه بیست و پنجم حدود 5 تا 6 میلیون دلار بود که طی این سال‌ها بدون پرداخت باقی مانده بود، اما در نهایت با تاکید شخص آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد این بدهی طی روندی مناسب واریز شد.

مدیر عامل شرکت ویژه نشر ضمن بیان اینکه تقریبا تمامی این بدهی‌ها پرداخت شده و درصد اندکی باقیمانده که بزودی پول در حساب این دسته از ناشران هم قرار می‌گیرد، بیان کرد: بارها روند واریز طی شده بود اما به دلیل برخی مشکلات چون تحریم این مهم به سرانجام نمی‌رسید، این بار با همکاری وزارت ارشاد این امر مهم محقق شد. تنها پول و هزینه دو ناشر باقی‌مانده که تا دوشنبه هفته جاری به حساب آنها واریز می‌شود ضمن اینکه مشکل تاخیر و یا ایراد واریز از سوی ارشاد نبود بلکه مسایل بین بانکی موجب شد این امر کمی با تاخیر انجام شود بنابراین تمامی بدهی ناشران خارجی پرداخت شده است.

وی در پایان سخنان خود از تلاش‌های آقای جنتی، صالحی و خانه کتاب برای تسهیل در روند واریز پول برای ناشران تشکر کرد.

بر اساس این گزارش، پیش از نمایشگاه کتاب امسال، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختلافات بین بانک مرکزی و بانک عامل را دلیل حل نشدن این مسئله عنوان کرده بود.

گفتنی است حدود 92 درصد مطالبات نمایشگاه بیست و پنجم همچنان تسویه نشده باقی مانده بود، که با هماهنگی وزارت ارشاد و برخی نهادها این بدهی به حساب ناشران واریز شد.