شناسهٔ خبر: 19578 - سرویس دیگر رسانه ها

راه‌اندازی بازار نقاشی در خانه هنرمندان

به گفته مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان، بازار نقاشی ایران با آثار 500 هزار تومانی بعد از عید سعید فطر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و احتمال گسترش این بازار به سایر هنرهای تجسمی در سالهای آتی نیز وجود دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جمشید حقیقت‌شناس مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران درباره برپایی بازار نقاشی در این مجموعه توضیح داد: بازار نقاشی برای نخستین‌بار در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان ایران از 14 تا 23 مردادماه برگزار خواهد شد که در این بازار حدود 500 هنرمند نقاش هر کدام با ارائه حدود 5 تابلو نقاشی مشارکت کرده اند.

او قیمت گذاری این آثار را هر تابلو 500 هزار تومان در ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: ابعاد این آثار از 20 در 20 سانتی متر تا 150 در 150 سانتی متر است.

حقیقت شناس درباره تفاوت این بازار نقاشی با رویداد مشابه آن که از سوی انجمن نقاشان در سال های گذشته برگزار می شد، گفت: یکی از تفاوت های این دو رویداد این است که در بازار نقاشی خانه هنرمندان همه طیف های مختلف هنرمندان نقاش حضور دارند و محدود به اعضای انجمن نقاشان نمی شود.

این هنرمند نقاش درباره ارزش گذاری همه این آثار به یک قیمت یعنی 500 هزار تومان بیان کرد: این آثار ارسالی پیش از ارائه در بازار نقاشی، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که ارزش مادی آنها بیش از 500 هزار تومان باشد اما با این حال معتقدیم که ارزش نهایی این آثار را مردم تعیین خواهند کرد.

او در توضیح سخن خود تصریح کرد: زمانی که مردم این آثار را خریداری می کنند در واقع مهر تأییدی بر ارزش این آثار می زنند.

این مجسمه ساز درباره چگونگی گردآوری این تابلوهای نقاشی هم اظهار کرد: بخشی از این آثار به صورت دعوت بوده است و برخی را هم از طریق پیامک خبردار کرده‌ایم.

حقیقت شناس درباره حضور هنرمندان شناخته‌شده و پیشکسوت در این رویداد هم یادآور شد: همایون سلیمی، جواد نوبهار، حبیب توحیدی، کتایون مقدم، احمد نصراللهی، مهتاب معینی و ...از جمله نقاشانی هستند که در این بازار مشارکت دارند.

مدیر نگارخانه های خانه هنرمندان، هدف از برپایی این بازار نقاشی را حمایت از نقاشان و مردم علاقه مند به آثار هنری عنوان و اضافه کرد: یکی از اهدف کلی ما اداره کردن خانه هنرمندان از طریق فروش آثار هنری است.

این عضو انجمن هنرمندان نقاش درباره احتمال خرید این آثار از سوی مدیران مختلف شهرداری و خانه هنرمندان هم گفت: خانه هنرمندان احتمالاً از این بازار خرید اثر خواهد داشت، شهردار تهران نیز وعده خرید آثاری را از این بازار نقاشی به ما داده و امیدوار هستیم که مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز در این رویداد مشارکت داشته باشند.

حقیقت شناس درباره زمان برگزاری این بازار هم گفت: در سالهای گذشته بازار نقاشی انجمن نقاشان را در سالهای پایانی سال برگزار می کردیم که همزمان با نو شدن سال، آثار هنری تازه وارد خانه های مردم شود که البته حدود هزار اثر در مدت 10 روزه نیز فروخته شد، اما با این حال جای این آثار آنقدر در خانه مردم و ادارات دولتی ما خالی است که در هر زمانی از سال برگزار شود، مناسب خواهد بود.

وی اضافه کرد: بعد از ماه مبارک رمضان با برپایی این نمایشگاه شاهد نشاط تازه ای در فضای هنرهای تجسمی خواهیم بود.

این هنرمند نقاش در خاتمه درباره منحصر شدن این بازار به تابلوهای نقاشی و امکان اضافه شدن سایر هنرهای تجسمی به این رویداد هم بیان کرد: هنر نقاشی پیش از این امتحان خود را پس داده است و اگر در این زمینه بتوانیم موفق عمل کنیم، می توان آن را به سایر هنرهای تجسمی نیز گسترش داد.