شناسهٔ خبر: 19904 - سرویس دیگر رسانه ها

کاهش دانشجویان بورسیه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از میزان دقیق دانش آموختگان دانشگاههای کشور و کاهش دانشجویان ایرانی بورسیه شده در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حسین سالار آملی امروز در همایش دانشجویان و استادان ایرانی خارج از کشور، گفت: جمعیت کشور ما در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر است و میزان باسوادی در کشور در رده سنی بالای شش سال ۸۷ درصد و این میزان بین رده سنی ۶ تا ۱۸ سال ۹۷ درصد است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: بیش از پنج میلیون و ۴۷۶ هزار نفر مرد و حدود پنج میلیون نفر زن از دانشگاه‌های کشور دانش آموخته شده اند.

به گفته سالار آملی، هم اکنون ۵۲ درصد دانشجویان کشور پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.

وی با بیان اینکه از میزان دانشجویان ایرانی بورسیه شده در خارج از کشور کاسته شده دلیل این امر را ایجاد پتانسیلهای پذیرش در داخل کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۴۰ دانشجوی بورسیه در خارج از کشور  مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۲۸ هزار دانشجو در دکتری، ۳۰ هزار دانشجو در کارشناسی ارشد و ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در مقطع لیسانس در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، میزان دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در دوره لیسانس تحصیل می کنند، مشخص نیست چون تشکیل پرونده نمی دهند.

وی همچنین اعلام کرد که هم اکنون پنج دانشگاه ما بین رتبه‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاه‌های برتر دنیا هستند.