شناسهٔ خبر: 20157 - سرویس دیگر رسانه ها

اولین پیش بینی‌ها در مورد اسکار ۲۰۱۵ منتشر شد

وب سایت گلد دربی اولین پیش بینی‌هایش را در مورد اسکار ۲۰۱۵ منتشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سال گذشته «12 سال بردگی» موفق شد جایزه بهترین فیلم سال را از آن خودش کند. سال قبلتر از آن فیلم ضد ایرانی «آرگو». در دهه جدید از 4 فیلمی که تاکنون اسکار بهترین فیلم را از آن خودشان کردند سه فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده‌اند. شاید این موضوع می‌تواند ارزش چنین فیلم‌هایی نزد رای دهندگان و اعضای آکادمی را مشخص و البته ته دل سازندگان فیلم‌های کمیک بوکی یا علمی تخیلی را خالی کند.

امسال هم فیلم های زندگی نامه‌ای زیادی داریم که می‌توانند از شانس‌های بردن جوایز پایان سال هم باشند. فیلم‌هایی چون «چشمان بزرگ» ساخته تیم برتون، «فاکس کچر» ساخته بنت میلر، «آقای ترنر» به کارگردانی مایک لی، «شکست ناپذیر» از آنجلینا جولی و «وحشی» اثر ژان مارک ولی. اما رقیبان این فیلم ها را می‌توان از میان فیلم‌هایی جست‌وجو کرد که سازندگان آنها پیش از این خود توانسته‌اند نامزد اسکار شوند یا تندیس طلایی را بگیرند. الخاندرو گونزالس ایناریتو امسال با «مرد پرنده‌ای» فصل جوایز را دنبال خواهد کرد. ریدلی اسکات، «هجرت» را دارد و استفان دالدری، «آشغال» را با خود به اسکار می‌آورد. از جیسون ریتمن، خالق «جونو» و «بالا در آسمان» هم نمی توان گذشت. این کارگردان جوان هم امسال فیلم «مردان، زنان و کودکان» را دارد.

گاهی اما یک فیلم سیاسی می‌تواند تمامی معادلات را به هم بریزد. خصوصا اگر ضد ایرانی یا احیانا ضد اسلامی هم باشد. جالب این که امسال چنین فیلمی هم داریم. «گلاب» ساخته مجری مشهور تلویزیون آمریکا جان استوارت است که به وقایع پس از انتخابات 88 ایران می‌پردازد. فیلمی که با جمعی از بازیگران خارج نشین و از روی کتاب مازیار بهاری خبرنگار بی بی سی ساخته شده است. این فیلم قرار بود چند ماه قبل اکران شود اما نگه داشته شد تا شاید امیدهایش برای فصل جوایز بیشتر شود.

در این بین با توجه به سابقه آکادمی اگرچه نمی‌شود شانس زیادی را برای فیلم‌های علمی-تخیلی قائل شد اما نام‌های بزرگی چون کریستوفر نولان را در هیچ حالتی نمی‌توان نادیده گرفت. کارگردانی که گفته می‌شود آکادمی به خاطر اجحافی که در حق «شوالیه تاریکی» اش شد، تصمیم گرفت قوانینش را عوض کند و برای بخش بهترین فیلم، به جای 5 فیلم، 10 فیلم را نامزد کند. شاید این بار هم آکادمی اجحاف در حق فیلم‌های علمی- تخیلی را کنار بگذارد و «در میان ستارگان» لایق جایزه ارزیابی شود.

امسال فیلم‌های اقتباسی مثل «معاون ذاتی» از پل توماس اندرسون و البته «دختر گمشده»، فیلم جدید کارگردان «هفت» و «زودیاک»، دیوید فینچر نیز در لیست فیلم‌هایی که ممکن است به اسکار برسند دیده می‌شوند.

اگر بخواهیم سری به سینمای کودک یا حتی فیلم‌های ژانر موزیکال بزنیم هم باز دسته خالی نمیمانیم. دیزنی امسال با کارگردان فیلم «شیکاگو»، راب مارشال همکاری کرده و «درون جنگل» را با کلی ستاره ریز و درشت مثل مریل استریپ و جانی دپ از روی داستانهای جن و پری خودش ساخته که میتواند جا پای فیلم موفق سال گذشته شان «نجات آقای بنکس» بگذارد.

همانطور که میبینید امسال با یکی از شگفت انگیزترین دورههای اسکار مواجه خواهیم بود. برای هر سلیقهای گزینهای در فصل جوایز وجود دارد. گلد دربی هم که هرساله جوایز اسکار را پیش بینی میکند و در روزهای پایانی مانده به اسکار پیش‌بینی بسیار نزدیک به واقعیتی ارائه می‌دهد، تحقیقاتش را برای این دوره آغاز کرده است. البته هنوز نظر کارشناسان این وبسایت اعلام نشده اما بخت فیلم‌ها و افراد برای بردن جوایز اصلی سنجیده شده که به شرح زیر است:

بهترین فیلم انیمیشن سال:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- فیلم لگویی

2- چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ 2

3- Big Hero 6

4- ترول های جعبه

5- پری دزد دریایی

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- پاتریشیا آرکد برای فیلم «بچگی»

2- مریل استریپ برای فیلم «درون جنگل»

3- لورا درن برای فیلم «وحشی»

4- ونسا ردگریو برای فیلم «فاکس کچر»

5- آنا کندریک برای فیلم «درون جنگل»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- مارک روفالو برای فیلم «فاکس کچر»

2- ایتن هاوک برای فیلم «بچگی»

3- جی کی سیمونز برای فیلم «شلاق»

4- آلبرت بروکس برای فیلم « A Most Violent Year»

5- چانینگ تاتوم برای فیلم «فاکس کچر»

بهترین بازیگر نقش اول زن:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- امی آدامز برای «چشمان بزرگ»

2- ریس ویترسپون برای فیلم «وحشی»

3- جسیکا چستین برای فیلم «ناپدید شدن النور ریگبی»

4- ژولین مور برای فیلم «نقشه ستارگان»

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- استیو کارل برای فیلم «فاکس کچر»

2- مایکل کیتون برای فیلم «مرد پرنده ای»

3- خوآکین فینیکس برای فیلم «معاون ذاتی»

4- تیموتی اسپال برای فیلم «آقای ترنر»

5- بندیکت کامبربچ برای فیلم «بازی شبیه سازی»

بهترین کارگردان سال:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- بنت میلر برای فیلم «فاکس کچر»

2- ریچارد لینکلیتر برای فیلم «بچگی»

3- آنجلینا جولی برای فیلم «شکست ناپذیر»

4- دیوید فینچر برای فیلم «دختر گمشده»

5- پل توماس اندرسون برای فیلم «معاون ذاتی»

بهترین فیلم سال:

بالاترین بخت های این بخش به ترتیب عبارتند از:

1- فاکس کچر

2- بچگی

3- شکست ناپذیر

4- دختر گمشده

5- معاون ذاتی