شناسهٔ خبر: 20430 - سرویس دیگر رسانه ها

اجرای علیرضا قربانی با حمایت یونسکو

ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس شهریور ماه امسال کنسرت «شیپور صلح» را با حمایت سازمان جهانی یونسکو برگزار می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، ارکستر مجلسی تهران شهریورماه امسال به رهبری «بردیا کیارس» اثر ارکسترال علی قمصری نوازنده و آهنگساز جوان موسیقی ایرانی را به صحنه خواهد برد.

در این کنسرت قرار است علیرضا قربانی خواننده موسیقی اصیل ایرانی قطعات این مجموعه را با آواز خود همراهی کند. این کنسرت با پیام صلح جهانی و با حمایت یونسکو نیمه دوم شهریورماه اجرا خواهد شد.

سولیست‌های صاحب نام موسیقی ایرانی و گروه آوازی تهران، هنرمندان مهمان این کنسرت خواهند بود.

بردیا کیارس سال گذشته با رهبری ارکستر کنسرت پردیس به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی، کنسرت موسیقی همایون شجریان با آهنگسازی محمد جواد ضرابیان و نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» به کارگردانی هادی قضات حضور فعالی در عرصه موسیقی داشت.

کیارس طی سال‌های گذشته جزو نوازندگان پرکار به‌شمار می‌رفت و به عنوان رهبر در ارکسترهای مختلف فعالیت کرده و با هنرمندان برجسته‌ای نیز همکاری داشته است. او علاوه بر تدریس در دانشگاههای مختلف از سال ۷۷ آهنگسازی فیلم را آغاز کرده و تا امروز موسیقی ۲۰ فیلم سینمایی و چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را ساخته است.

فیلم‌های «خدا نزدیک است»، «یک وجب از آسمان»، «خواب لیلا»، «شکوفه های سنگی» و« ارغوان» از جمله آثار سینمایی هستند که کیارس به عنوان آهنگساز در آن حضور داشته است.