شناسهٔ خبر: 21733 - سرویس دیگر رسانه ها

سفرنامه «جای پای جلال» در خبرگزاری مهر رونمایی می‌شود

کتاب «جای پای جلال» نوشته مهدی قزلی، امروز شنبه 22 شهریور در خبرگزاری مهر رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، تازه‌ترین کتاب مهدی قزلی، داستان‌نویس و سفرنامه‌نویس با عنوان «جای پای جلال» در نخستین نشست «جشن کتاب مهر» در خبرگزاری مهر رونمایی می‌شود. نویسنده این اثر از چهره‌های فعال در حوزه ادبیات است و هم اکنون نیز به عنوان مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی فعالیت می‌کند.

کتاب «جای پای جلال» حاصل تک‌نگاری‌های قزلی از سفرش به شهرهایی از ایران است که جلال آل‌احمد به آنجاها سفر کرده و شرحی از واقعیت‌های مردم‌شناختی و اجتماعی آن را در قالب کتاب‌های مختلف خود به رشته تحریر درآورده است.

نگارنده در این سفرنامه‌ها سعی کرده تا از نگاه یک نویسنده و فعال فرهنگی سال‌ها پس از سفرهای آل‌احمد به این مناطق، تغییر سیمای جغرافیایی و مردمان هر یک از این شهرها و نیز میزان آشنایی و ارتباط آنها با آل‌احمد را به تصویر بکشد.

گزارش‌های متنوع و متعدد این سفرنامه پیش از این به صورت متناوب و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ در خبرگزاری مهر منتشر شده بود و بعدها هم به کتاب تبدیل شد. این کتاب همچنین نخستین اثری است که از سوی انتشارات «رسانه مهر» وابسته به خبرگزاری مهر و با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

خبرگزاری مهر فردا طی مراسمی با حضور مهدی قزلی، نویسنده این اثر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری مدیرعامل مجتمع فرهنگی سرچشمه، رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و چند تن دیگر از فعالان فرهنگی، از این کتاب و در برنامه‌ای با عنوان «جشن کتاب مهر» رونمایی خواهد کرد.

این برنامه ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۲ شهریور در محل خبرگزاری مهر واقع در خیابان استاد نجات الهی، حد فاصل خیابان‌های سمیه و طالقانی، کوچه بیمه، پلاک ۱۸ برگزار می‌شود.