شناسهٔ خبر: 21830 - سرویس دیگر رسانه ها

بخش اول بدهی دوسال پیش تئاتری‌ها پرداخت شد

پرداخت 300 میلیون تومان از مطالبات اهالی تئاتر که بیشتر به سال‌های 91 و 92 بازمی‌گردد، آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سید اشرف طباطبائی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با اعلام این خبر گفت: مبلغ 300 میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن هنرهای نمایشی ایران قرار گرفت. این مبلغ مرحله نخست مطالبات هنرمندان محسوب می‌شود.

وی در مورد نحوه پرداخت این مبالغ توضیح داد: پرداخت بدهی‌ها براساس تاریخ قراردادهاست. در این پرداخت‌ها هیچ اولویت‌بندی در مورد اشخاص و میزان بدهی‌ها وجود ندارد. تاریخ این قراردادها به سال 91 و تعدادی از آنها به سال 92 بازمی‌گردد.

طباطبایی افزود: پرداخت مبالغ بلافاصله روز گذشته پس از واریز مبلغ اصلی آغاز شده است. در این میان حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در انجمن هنرهای نمایشی ایران در جریان کامل نحوه پرداخت‌ها و صدور چک ها قرار گرفت و بر آن نظارت کامل داشت. صدور چک‌ها، از روز گذشته شروع شده و بر این اساس، با تعدادی از هنرمندان برای دریافت مبالغ‌شان تماس گرفته شد که تا پاسی از شب گذشته نیز ادامه یافت. امروز نیز پرداخت‌ مابقی مطالبات ادامه می‌یابد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره پرداخت مابقی مطالبات، نسبت به وعده پرداخت یک میلیارد تومانی تا پایان شهریورماه، بیان کرد: این مبلغ بخش نخست این مطالبات است و مابقی آن به‌زودی و تا پایان شهریورماه طبق وعده داده شده، محقق خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان سخنانش تصریح کرد: از آقایان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارتخانه و حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و کلیه مسئولانی که در این مدت تلاش کردند و پیگیر این مسئله بودند سپاسگزارم که با تلاش‌های بی‌وقفه‌شان در پرداخت این مطالبات، آن را محقق ساختند.