شناسهٔ خبر: 23306 - سرویس دیگر رسانه ها

اشتغال به کار 95 درصد دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی پیام نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از اشتغال به کار 95 درصد دانش آموختگان این دانشگاه، خبر داد و گفت: در حال حاضر، 19 هزار و 469 نفر از دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی کریمی افزود: در حال حاضر، ۱۹ هزار و ۴۶۹ نفر از دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند. البته در این میان تعدادی از دانش آموختگان هم در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای غیردولتی پذیرفته شده اند که در آمار ذکر شده به حساب نیاورده ایم چرا که ملاک برای ما در کیفیت سنجی، آزمون سراسری است.

وی با بیان اینکه به دلیل ویژگی خاص تحصیل در دانشگاههای دولتی، اکثر دانش آموختگان دانشگاه پیام نور هم اکنون مشغول به کار هستند، ادامه داد: عده ای از دانش آموختگان اقدام به کارآفرینی کرده و کارگاههای کوچکی هم راه انداخته اند.

کریمی با اشاره اشتغال ۹۵ درصد از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اظهار داشت: از میان دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور یا شاغل شده یا در مقطع دکتری تحصیل می کنند. شیوه آموزشی خاص دانشگاههای دولتی، وابستگی دانش آموختگان پیام نور را به حداقل می رساند و سهم محوریت دانشجو را افزایش می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از اشتغال به تحصیل دانش آموختگان این دانشگاه در دوره های مهندسی، علوم پایه و حتی علوم انسانی جز در برخی رشته های خاص خبر داد.

به گفته کریمی، دانشجویان دکتری در دانشگاه پیام نور هم بورسیه یا هیأت علمی هستند و کمتر دانشجوی دکتری بدون شغل شناخته شده اند.

وی درباره اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی، خاطرنشان کرد : آماری از اشتغال به کار این افراد در دست نیست.