شناسهٔ خبر: 23655 - سرویس کتاب و نشر

تروریسم غربی

کتاب تروریسم غربی روژه گارودی در کتاب «تروریسم غربی» به بررسی عوامل پیدایش تفکر و دیدگاه مذهبی، فلسفی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در جهان امروز می پردازد و آن را برای مخاطبان توضیح می‎دهد.

نام کتاب: تروریسم غربی

نویسنده: روژه گارودی

مترجم: احمد نخستین و جعفر یاره

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

سال انتشار: ۱۳۹۳

تعداد صفحات: ۵۱۲ صفحه

قیمت: ۲۵۰۰۰۰ ریال

 

فرهنگ امروز: کتاب تروریسم غربی اثر روژه گارودی، اندیشمند، نویسنده و سیاست‌مدار معاصر فرانسوی است. موضوع این کتاب، بررسی عوامل پیدایش تفکر و دیدگاه مذهبی، فلسفی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب در جهان امروزی است.

پول‌پرستی و نظام سرمایه‌داری غرب در حال نابود‌کردن ریشه‌های اخلاقی و انسانی بشریت است که دلیل اصلی آن را باید در دیدگاه‌های غرب و در زمینه‌های مختلف جست‌وجو کرد.

پروفسور گارودی پس از سال‌ها تحقیق و تفحص در مسائل دینی، سیاسی و فرهنگی ادیان و اقوام مختلف، از فلسفه چین باستان تا فلسفه هند و ایران، و نیز بررسی تفکر و فلسفه یونان و روم باستان، به این نتیجه رسید که غرب، محصول یک حادثه بوده و تغذیه از منابع و دستاوردهای سایر اقوام و ملل دنیا از راه استعمار و استثمار آنها تیشه به ریشه بشریت زده و در حال سوق‌دادن دنیا به ورطه نابودی است.

او معتقد است غرب برای رسیدن به اهداف خود از هر وسیله‌ای، حتی تروریسم، بهره می‌برد. به‌نظر گارودی، تنها راه نجات انسان بازگشت به تفکرات ناب انسانی و تعالیم اصیل دینی است. انسان مجبور است به شیوه‌های غلط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غرب پایان دهد تا راه رستگاری را بازیابد.