شناسهٔ خبر: 24423 - سرویس دیگر رسانه ها

متن نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس درباره گزینه پیشنهادی

فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان چهارمین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای پست وزارت علوم معرفی شد، وی عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیر است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسن روحانی،‌ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی، برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرده است.

متن نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراما، در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردد.

حسن روحانی

برخی سوابق اجرایی دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی،

احمدی دانش آشتیانی دارای دکتری مهندسی زلزله است. وی مدت طولانی در وزارت علوم از سال های دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۸۰ در دولت های مختلف سمت اجرایی از جمله معاونت وزیر و مسوولیت های اجرایی و پژوهشی داشته است. 

وی متولد ۱۳۳۴ در آشتیان و  تحصیل کرده مدرسه علوی است. وی مدرک مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرده و برای ادامه تحصیل به امپریال کالج انگلستان رفت.

حضور در دفتر فنی سپاه پاسداران از سال ۵۹ تا ۶۴ ، مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۴ تا ۶۸، معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۶ تا ۶۸، همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در امور مهندسی رزمی جنگ، مسئول ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاه ها از سال ۶۶ تا ۶۸ و مسئول اعزام دانشجویان طرح ۳ ماهه برای حضور در جبهه ها و بکارگیری انها در حوزه های تخصصی جنگ با هماهنگی فرماندهان لشگرها و قرارگاه ها بخشی از این سوابق است. 

همچنین احمدی در سال 68 تا 82 سمت های مختلفی در وزارت علوم داشته است که از آن جمله می توان به معاون امور عمرانی و دفاعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۸ تا ۷۲، معاون اداری و پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۰، معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر از سال ۸۰ تا ۸۲، عضو شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲، عضو کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲، عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۶ تا ۸۲، عضو شورای تدوین برنامه پنج ساله چهارم علم و فناوری آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو شورای برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۷۶ تا ۸۲ و رئیس مجتمع آموزشی مفید اشاره کرد. 

برخی سوابق علمی و پژوهشی

وی در حال حاضر دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی عمران است. پیش از این عضو هیأت امنای دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس و ریاست کمیسیون هیأت امنای دانشگاه های تربیت مدرس، هنر تهران، صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، شهید چمران اهواز را در کارنامه کاری خود دارد. 

سرپرست دانشگاه ایلام همزمان با مسئولیت در وزارت به منظور ارتقای جایگاه دانشگاه بعد از جنگ، مدیر گروه زلزله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۸۳ تا ۸۷ و عضو کمیته منتخب بررسی صلاحیت علمی اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران از سال ۸۳ تاکنون و همچنین تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، انجام پروژه های مختلف، بیش از ۱۱ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ بیش از ۳۱ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانسهای بین المللی و.... از دیگر سوابق علمی وی است. 

مسئول پروژه مهندسی مجدد فرایندهای جذب؛ استخدام و ارتقای اعضای هیات علمی و تدوین برنامه استراتژیک آموزشی نیز در سوابق وی وجود دارد. 

به گزارش مهر، پس از آنکه محمود نیلی احمدآبادی نتوانست رای اعتماد از نمایندگان مجلس دریافت کند، رئیس جمهور دانش آشتیانی را معرفی کرد که نمایندگان بعد از ده روز فرصت بررسی، در صحن علنی باید به وی رای اعتماد بدهند.