شناسهٔ خبر: 24888 - سرویس دیگر رسانه ها

برد پیت فیلم علمی تخیلی می‌سازد

پلن‌بی کمپانی تهیه فیلم متعلق به بردپیت، برای ساخت فیلم «آلفا» با نویسنده «آخر‌الزمان روباتی» همکاری می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کمپانی لاینزگیت روی فیلم «آلفا» سرمایه‌گذاری می‌کند؛ پروژه‌ای علمی تخیلی که در آن دنیل اچ ویلسون نویسنده فیلم «آخر‌الزمان روباتی» با برد پیت و کمپانی‌ تهیه‌اش یعنی پلن‌بی همکاری می‌کند.

پیت همراه دیدی گاردنر و جرمی کلاینر شرکایش در پلن‌بی این فیلم را تهیه می‌کند و آنتوی اسکات برنز، یک فیلمساز کانادایی، اولین تجربه کارگردانی‌ سینمایی‌اش را با «آلفا» پشت سر خواهد گذاشت.

ویلسون که ایده اصلی فیلم را خلق کرده مسئولیت نوشتن فیلمنامه را بر عهده خواهد داشت. جزییات دقیق پروژه مخفی نگه داشته شده‌ اما تا اینجا معلوم است که این فیلم یک داستان علمی تخیلی درباره بقای انسانی خواهد بود و شباهت‌هایی به آثار جک لندن، نویسنده داستان‌هایی مانند «سفید دندان» و «آوای وحش» خواهد داشت.

ویلسون نویسنده کتاب‌هایی است که روبات‌ها در آن نقش اصلی دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به «چطور در قیام روبات‌ها زنده بمانیم»، «پیدایش روبات‌ها» و «آخر‌الزمان روباتی» اشاره کرد که استیون اسپیلبرگ قصد ساخت اقتباسی از آن را داشت. او همچنین تا کنون چند فیلمنامه نیز نوشته که بازسازی «شری ۲۰۰۰» برای کمپانی ام‌جی‌ام و اقتباس کتاب «هنرهای رزمی رقابت خانوادگی» برای کمپانی نیکلودیون در میان آن‌ها هستند.

برنز هم وقتی که تریلری کوتاه برای فیلم «تران» کارگردانی کرد نام خود را سر زبان‌ها انداخت. او بعد از آن یک فیلم کوتاه علمی‌ تخیلی با عنوان «گوناگون» ساخت.

کمپانی پلن‌بی که پیش از این فیلم‌های شناخته‌شده‌ای از جمله فیلم حماسی زامبی «جنگ جهانی زد» و فیلم درام برنده جایزه اسکار «۱۲ سال بردگی» را ساخته، به تازگی اقتباسی از «ساحره‌ها» را ساخته که با اقتباس از یک کمیک‌بوک از اسکات اسنایدر شکل گرفته است.

برد پیت برای تهیه کنندگی «۱۲ سال بردگی» جایزه اسکار گرفت.