شناسهٔ خبر: 24914 - سرویس دیگر رسانه ها

«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در ترکیه نمایش داده می‌شود

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلمساز ایرانی در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مالاتیا» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلمساز ایرانی جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در سانس مختلف در روزهای اول، سوم و پنجم آذرماه جاری (22، 24 و 26 نوامبر 2014) در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مالاتیا» MALATYA در شهر مالاتیا در کشور ترکیه روی پرده می‌رود.

پس از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان آن در سالن‌های نمایش دهنده فیلم از جمله سالن شماره 2 پارک آوشار مالاتیا و سالن شماره 2 یشیل سینمای شهر مالاتیا برگزار می‌شود و این فیلمساز ایرانی به سؤال های تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ خواهد داد.

اعضای هیات داوران این جشنواره که عبارتند از کمال سونال کارگردان و رئیس هیات داوران، کریم اکجه منتقد فیلم، یلدیز رمضان اغلو روزنامه‌نگار و نویسنده، اسماعیل گونش کارگردان و گورکیم یلتان بازیگر، پس از دیدن و ارزیابی فیلم‌های بلند سینمایی و کوتاه بخش رقابتی این جشنواره، جایزه زردآلوی کریستال و همچنین جوایز نقدی را به برندگان بخش‌های مختلف از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم سینمایی بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم مستند اهدا می‌کنند.

جشنواره فیلم مالاتیا با ریاست افتخاری سلیمان کامچی فرماندار شهر مالاتیا و با حضور بیش از 100 فیلم بلند سینمایی، کوتاه داستانی، مستند و تجربی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، برگزاری کارگاه های آموزشی هنر سینما، نمایشگاه عکاسی، نشست‌های تخصصی در مورد سینما، بزرگداشت سینماگران ترک نجیب ساریچی و اُنال کوپل و چندین بخش دیگر در روزهای 30 آبان ماه تا 6 آذرماه جاری (21 تا 27 نوامبر 2014) در شهر تاریخی و فرهنگی مالاتیا برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «هیس! ...» در آخرین حضور بین‌المللی خود در مراسم پاییزی جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا به نمایش درآمد و توانست جایزه ویژه الماس بهترین فیلم بلند داستانی این رویداد مهم هنری را از آن خود کند.

جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا همه ساله با هدف کشف استعدادهای جدید در بخش‌های مختلف سینما و در چهار فصل با شرکت آثار فیلمسازان مستقل و بااستعداد سراسر جهان در آمریکا برگزار می‌شود و جوایز بهترین نمایش، جایزه الماس، جایزه پلاتین، جایزه طلایی، جایزه نقره‌ای، جایزه برنز و لوح تقدیر به بهترین‌ها اهدا می‌شود.