شناسهٔ خبر: 24943 - سرویس دیگر رسانه ها

‌آغاز ثبت‌نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز قم

ثبت‌نام دین‌پژوهان در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز قم آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله نادی- مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز قم گفت: در این حوزه، ارایه کلیه دروس در ۶ نیمسال تحصیلی و در قالب ۶۰ واحد درسی به صورت حضوری است که کلاس‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته دایر خواهد بود.

وی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان مرجع رسمی تربیت دینی دانشگاهیان، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را در دهه ۷۰ بنیان نهاده است.

وی افزود: ایجاد فضایی سرشار از ایمان، اخلاق، نشاط و پویایی از جمله اهداف راه‌اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است که امیدواریم زمینه حرکت به سوی تکامل و بالندگی را فراهم کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز قم، جذب نخبگان، آموزش دینی بر اساس تعالیم مکتب اهل بیت(ع)، تقویت ایمان و غیرت دینی، اصلاح و ارتقای مستمر و توسعه برنامه‌ها و محتوای آموزشی، پژوهش‌محور کردن آموزش‌ها و تقدم کیفیت بر کمیت برون داده‌ها را از مهم‌ترین اصول این حوزه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام نادی با اشاره به سرفصل‌های دروس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: تدبر در قرآن و مفاهیم آن، کلام اسلامی با رویکرد جدید، آشنایی با ادیان و فرقه‌ها و مذاهب، جریان شناسی ضد فرهنگ‌ها، آشنایی با احکام شرعیه و اخلاق اسلامی از جمله سرفصل‌های دروس این حوزه است.

دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم می‌توانند تا پایان آذر ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی hodat.ir و انتخاب گزینه پیش‌ثبت‌نام در حوزه علوم اسلامی ثبت‌نام کنند.