شناسهٔ خبر: 24945 - سرویس دیگر رسانه ها

همایش "فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد" برگزار می‌شود

اولین همایش فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد (۴ الف) در چرخه آموزش کشور" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ آذرماه ۱۳۹۳ در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران توسط گروه علوم مهندسی، کارگروه استاندارد و اطمینان از کیفیت، برگزار می شود.

به گزلرش فرهنگ امروز به نقل از مهر،"اولین همایش فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد (۴ الف) در چرخه آموزش کشور" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ آذرماه ۱۳۹۳ در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران توسط  گروه علوم مهندسی، کارگروه استاندارد و اطمینان از کیفیت، برگزار می شود.

فرهنگستان علوم نخستین همایش استاندارد آموزش و آموزش استاندارد (۴ الف) در چرخه آموزش کشور را روزهای ۵ و ۶ آذر ۱۳۹۳ برگزار می کند.
"استاندارد آموزش" درحوزه وسیعی از سطوح یادگیری دانش در چرخه آموزش کشور مطرح است. این چرخه شامل مهد، پیش دبستان، دبستان، دبیرستان و دانشگاه (کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکتری و پسا دکتری) و آموزش های حرفه ای و بازآموزی (براي مسئولان، مدیران، متخصصان، کارکنان، کارگران و غیره) و آموزش همگانی براي عموم مردم و برگشت مجدد به چرخه می گردد. "استاندارد آموزش" بیشتر دانش اساسی و مهارت سطح يا سطوح خاص آموزش دهندگان و آموزش گیرندگان را مشخص مي نمايد.

لذا "استانداردهای آموزش" لازمست براساس تدوین و تصویب "استاندارد پایه آموزش کشور" به عنوان چتر پوششی سطوح مختلف آموزش درچرخه آموزش کشور برای آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان، دانش پژوهان، دانش خروجی دانش آموختگان، مدیریت دانش، امور اجرائي آموزش، محیط هاي آموزشی، روش های نیازسنجی و نظائر آن جهت نیل به هدف "اطمینان از کیفیت آموزش" برای نیروی کار با صلاحیت دانشی و مهارتی خاص تهيه گردند. "آموزش استاندارد" در واقع آموزش این استانداردها در کلیه سطوح عوامل گرداننده این چرخه در کشور است.

هدف از برگزاری این همایش دستیابی به وضعیت فرآیند "۴ الف" در چرخه آموزش کشور و تدوین و تبیین راهکارهای بنیادی در بنیانگذاری و اجرای این فرایند در کشور است. در این همایش مسئولان و نمایندگان محترم وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط و فرهنگستان¬های کشور سخنرانان کلیدی می باشند. همچنین به منظور جمع بندی در ارائه راهکارهای مناسب، میزگردی با شرکت وزرا و مسئولان محترم ذیربط در آموزش¬های بنیادی کشور در روز پنجشنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در فرهنگستان علوم برگزار می شود.                                                                    

جهت کسب اطلاعات بیشتر تلفن:۸۸۶۴۵۵۸۶-۰۲۱، دورنگار: ۸۸۶۵۶۲۱۶-۰۲۱ و یا رایانامه engineering@ias.ac.ir  در دسترس علاقمندان است.