شناسهٔ خبر: 25083 - سرویس دیگر رسانه ها

نشست انجمن های علمی دانشگاه تهران با نیلی برگزار شد

سرپرست دانشگاه تهران گفت: انتظار داریم انجمن‌های علمی به طور جدی و فعال در فعالیت‌های علمی دانشگاه از جمله برگزاری کنفرانس‌ها شرکت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران با دکتر نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران دیدار کردند.

در این دیدار اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها و مشکلات انجمن‌هی علمی دانشجویی پرداختند.

در ادامه دکتر نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران با قدردانی از دانشجویان به دلیل کسب مقام نخست در جشنواره حرکت در دانشگاه شیراز گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که هدف در این فعالیت‌ها گم نشود .

وی تصریح کرد:انتظار داریم انجمن‌های علمی به طور جدی و فعال در فعالیت‌های علمی دانشگاه از جمله برگزاری کنفرانس‌ها شرکت کنند.

سرپرست دانشگاه تهران نقش کانون‌ها و تشکل‌ها را برای حل معضلات جامعه مهم ارزیابی کرد و افزود: همان‌طور که همه می‌دانیم بسیاری از معضلات جامعه تنها مربوط به موضوعات ریز تخصصی نیست بلکه همکاری همه گروه‌ها و دانشکده‌ها را می‌طلبد که انجمن ها دراین قالب می‌توانند به حل معضلات جامعه نیز کمک کنند.

وی گفت: نگاه بیرون به دانشگاه یک نگاه عمدتاً سیاسی بوده و هست اما آنچه که ما انتظار داریم این است که غیر از نگاه سیاسی نگاه سیاستی به امور نیز لازم است یعنی انجمنهای علمی در هر آنچه که به اداره امور کشور مربوط است فعال شوند.

سرپرست دانشگاه تهران همچنین بر تولید ثروت از علم تأکید کرد و افزود: آنچه که امروز مد نظر دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین است تولید ثروت از علم است و به‌طور قطع دانشگاه‌های برتر جهان دانشگاه‌هایی هستند که علاوه بر تولید فناوری و علم تولید ثروت هم می‌کنند.