شناسهٔ خبر: 25095 - سرویس دیگر رسانه ها

برگزیدگان جایزه جلال آل احمد معرفی شدند

در مراسم پایانی هفتمین جایزه ادبی جلال ال آحمد که روز دوشنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد پنج اثر به مرحله نهایی این جایزه ادبی راه یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سه هزار و ۵۴۴ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد ارسال شد که شامل ۱۹۲ اثر در بخش داستان کوتاه، یک هزار و ۶۴۴ اثر در بخش داستان بلند و رمان، ۳۷۵ اثر در بخش نقد ادبی و یک هزار و ۳۳۳ اثر نیز در حوزه مستند نگاری و تاریخ نگاری بوده است.

مهدی قزلی دبیر اجرایی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در ابتدای این مراسم بدون اشاره به نام خالقان آثار برگزیده گفت: جایزه جلال آل احمد راهی برای تبلیغ و شیوه زیست جلال است.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم از سال ۱۳۸۷ تاکنون افزود: ۹ نفر به عنوان اعضای هیات علمی داوری هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را بر عهده دارند و برگزیده ها را انتخاب کرده اند.

قزلی اظهار داشت: در دوره هفتم جایزه ادبی جلال برگزاری جایزه به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران واگذار شد که در این دوره جدید شیوه نامه اجرایی آن دستخوش تغییرات شد.

وی تصریح کرد: در این دوره به چهار بخش نقد ادبی، مستند نگاری، مجموعه داستان و رمان جایزه اهدا شد.

حجت الاسلام مهدوی راد دبیر هیات علمی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد نیز در این مراسم گفت: جلال نماد سعی و تلاش و تفکر بود که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب تفکر، اندیشه گری و مردم گرایی است، اظهار داشت: در این دوره به محتوا و ساختار بسیار توجه شده است و سعی کرده ایم آثار ارسال شده به بهترین نحو و با دقت مورد بررسی قرار گیرد.