شناسهٔ خبر: 25370 - سرویس دیگر رسانه ها

فقر مردم کپرنشین کرمان در مستند «آرزویم را دعا کن»

محمد زارع، کارگردان مستند «آرزویم را دعا کن» در مورد موضوع این فیلم گفت: به تصویر کشیدن فقر عجیب حاکم بر مناطقی از کرمان که در آن مردم ساده‌ترین امکانات زندگی را نداشتند و در کپر زندگی می‌کردند، انگیزه‌ام برای ساخت این مستند بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ محمد زارع، کارگردان مستند «آرزویم را دعا کن» گفت: برای تصویربرداری از فعالیت جهادی گروهی از دانشجویان، به جنوب کرمان رفته بودیم. در زمان حضور در این منطقه، فقر عجیب حاکم بر مردم نظر من را به خود جلب کرد. مردم این منطقه ساده‌ترین امکانات زندگی را نداشتند و در کپر زندگی می‌کردند.

وی افزود:  آنها در گذشته مجبور بودند که برای زنده ماندن وشیعه ماندن به کوه‎های اطرف فرار کنند. نکته مهم در این منطقه این بود که به دلیل کمبود آب، کشاورزی که شغل اصلی روستاییان بود اصلا رونق نداشت. به تصویر کشیدن این موضوعات انگیزه ساخت این مستند را در من ایجاد کرد.

این مستندساز ادامه داد: به دلیل تسلط حاج‌آقا فراهانی، مسئول اردوی جهادی، بر مناطق کرمان توانستیم به تعدادی از نقاط محروم در این استان سفر کنیم و تصویربرداری انجام دهیم. در طی ساخت این مستند از مردم روستایی این سوال را می‌پرسیدیم که خواسته شما چیست؟ بسیاری از مردم می‌گفتند که می‌خواهیم وضعیت ما را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهند  و ایشان در این منطقه حضور پیدا کنند.

زارع در ادامه به روند ساخت این مستند اشاره کرد و گفت: تصویر برداری این مستند 10 روز طول کشید و نزدیک به 2 ماه کار پس تولید آن ادامه داشت. این مستند تاکنون پخش نشده است و برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت اکران عمومی می‌کند. خوشحال هستم که با دعای مردم این منطقه این فیلم راهش را خودش پیدا کرد.

وی در پایان درباره‌ی نامگذاری این مستند گفت: در بخشی از نامه زینب، یکی از دختران نوجوان این منطقه محروم به مقام معظم رهبری، آمده بود که آرزویم را دعا کن و به همین دلیل این اسم را انتخاب کردیم. البته با حذف قسمت‌هایی از فیلم که شامل نامه نوشتن زینب هم می‌شد، مجبور بودیم اسم را عوض کنیم. با اینحال چون حاج آقا فراهانی در وصیت‌نامه خود نوشته بود که آرزو دارم من را در این منطقه دفن کنید تا شاید کسی بر سر قبر من بیاید و مشکلات مردم را ببیند، هیچ تغییری در اسم مستند ندادیم. این وصیت نامه به گونه‌ای با نامه آن دختر 13 ساله شباهت داشت.