شناسهٔ خبر: 25765 - سرویس دیگر رسانه ها

وعده وزیر فرهنگ برای راه‌اندازی گوگل فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: شبکه ملی فرهنگ در حال حاضر حتی در شهرهای دور افتاده هم استفاده می‌شود و این شبکه کار ارزنده‌ای است که در سال‌های آینده به یک گوگل فرهنگی به زبان فارسی تبدیل خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ علی جنتی در حاشیه مراسم افتتاحیه الکامپ در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که تشکل‌های حوزه فرهنگ و ارشاد در حوزه رسانه‌های دیجیتال فعال هستند، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه رسانه‌های دیجیتال به بخش خصوصی واگذار شده است و آن‌ها توانسته‌اند در این زمینه موفق‌تر عمل کنند.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ تصریح کرد: این که چنین نمایشگاهی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار توانسته در مدت کوتاهی برگزار شود، نکته مثبتی است و دراین نمایشگاه‌ شرکت‌های مختلفی در حوزه سخت‌افزار و تولید محتوا حضور دارند.

جنتی با اشاره به این‌که حوزه تولید محتوا به نوعی به وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط می‌شود، افزود: وزارت فرهنگ وارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است و یک شبکه فرهنگی طراحی شده که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد‌: شبکه فرهنگی تدوین شده در واقع قرار است یک گوگل فرهنگی به زبان فارسی باشد که کاربران در حوزه فرهنگ و علم و دانش، هر آنچه را که نیاز دارند از طریق این شبکه به آن دسترسی خواهند داشت.

وی همچنین درباره پیوستن وزارت فرهنگ و ارشاد به شبکه دولت الکترونیک این روند را کند تشریح کرد و گفت: وزارت فرهنگ کمی در این زمینه عقب افتاده است و به شدت تلاش می‌کند که خود را به سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشرو هستند برساند.

جنتی اظهار کرد: در حوزه رسانه‌های دیجیتال و بخشی که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد است، این وزارتخانه با دستگاه‌ها و نهادهای خصوصی تولید محتوا همکاری می‌کند و تا به حال قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: به خصوص در زمینه‌هایی که شورای عالی فضای مجازی کار محتوا را به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار کرده، این وزارتخانه به صورت مرتب جلساتی برگزار می‌کند.

وی افزود: وزارت فرهنگ در آینده نه چندان دور در حوزه محتوا نظارت خواهد کرد و در این زمینه به فعالان تولید محتوا کمک می‌کند.

جنتی با اشاره به مساله ساماندهی پیامک‌های انبوه گفت: وزارت ارشاد به قصد کمک کردن به فعالان حوزه تولید محتوا در این حوزه نظارت خواهد داشت و در آینده نزدیک دولت الکترونیک که مورد خواست همه مردم ایران است، راه‌اندازی می شود تا لزوم مراجعه افراد به دستگاه های دولتی کاهش پیدا کند.

 

دریافت مجوز کتاب از طریق اینترنت

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره نقش وزارت فرهنگ در دولت الکترونیک اظهار کرد: وزارت فرهنگ هم در بحث ثبت محصولات فرهنگی وارد دولت الکترونیک خواهد شد و هم سیستم رایانه‌ای را دراین زمینه در حوزه کتاب فعال خواهد کرد.

وی دراین مورد اظهار کرد: از طریق این سیستم رایانه‌ای هر کتابی که درخواست دریافت مجوز داشته باشد به وزارتخانه ارسال می‌شود و بلافاصله مجوز مربوطه صادر می‌شود و امیدوارم که این کار به نوعی تحقق یابد تا نیاز مردم به مراجعه شخصی کاهش پیدا کند.