شناسهٔ خبر: 25794 - سرویس دیگر رسانه ها

از ایران یک جدایی روی پرده سینماها می رود

فیلم مستند «از ایران، یک جدایی» از 18 آذر در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛  ، آزاده موسوی که با همراهی کوروش عطایی مستند «از ایران، یک جدایی» را ساخته‌اند، درباره ایده ساخت این مستند گفت: چند روز قبل از مراسم اسکار با توجه به بحث‌های مختلف پیرامون این فیلم و انتظار جمعی در رابطه با دریافت جایزه اسکار تصمیم گرفتیم مستندی با موضوع اسکار فیلم «جدایی نادر از سیمین» بسازیم و اولین تصاویری که ثبت کردیم نیز مربوط به تماشای این مراسم در چندین خانه در همان شب بود.

وی ادامه داد: ساخت یک مستند درباره فیلمی مهم و تاثیرگذار که از جنبه‌های مختلفی می‌شد به آن پرداخت کار بسیار دشواری بود و تنها چیزی که از ابتدا می‌دانستیم و مطمئن بودیم این بود که فیلمی بسازیم که بازتابی از جامعه باشد و از این حیث با فیلم جدایی در یک راستا حرکت کنیم.

موسوی در پاسخ به اینکه واکنش اصغر فرهادی به فیلم مستندی که در رابطه با فیلمش «جدایی نادر از سیمین» ساخته شده است چه بوده؟ گفت: آقای فرهادی فیلم را دوست داشت، به خصوص بخش‌های مربوط به مصاحبه‌های مردمی و همچنین تصاویر مردم در حال تماشای مراسم اسکار و عکس العمل‌های آنها برایش بسیار جذاب بود.

این مستندساز در پایان گفت: این فیلم اولین مستند بلند ماست و طبیعتا از اینکه مورد استقبال داخلی و خارجی قرار گرفته است، برایمان رضایت بخش بوده و همچنین انگیزه زیادی برای انجام کارهای بعدی در ما ایجاد کرده است.