شناسهٔ خبر: 26166 - سرویس دیگر رسانه ها

دبیر دوسالانه ملی نگارگری: مرکز هنرهای تجسمی فقط جایزه‌ها را می‌دهد

دبیر نهمین دوره‌ی دوسالانه‌ی ملی نگارگری گفت: نود درصد کارهای مربوط به برگزاری این دوسالانه برعهده‌ی انجمن نگارگری بود و مرکز هنرهای تجسمی فقط جوایز برگزیدگان نهایی را می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ امیر طهماسبی اظهار کرد: آغاز کار نهمین دوسالانه با انجمن نگارگری شکل گرفت و دبیر و داوران هم با نظر همین انجمن انتخاب شدند. تا امروز نیز حامی اصلی دوسالانه، انجمن نگارگری بوده و طبق صحبت‌های علی مرادخانی - معاون هنری وزیر ارشاد - در افتتاحیه‌ی نمایشگاه، دولت فقط نقش حمایت‌کنندگی داشته است. اگر مسأله‌ی مالی را کنار بگذاریم، 90 درصد کارهای دوسالانه با کمک انجمن نگارگری پیش رفته است.

او گفت: در این دوره از دوسالانه، بازدیدکننده‌ی زیادی داشتیم و از همان روز افتتاح نمایشگاه دوسالانه که علاقه‌مندان زیادی نیز در آن حضور پیدا کرده بودند، موسسه‌ی صبا خبر اعلام کرد که نمایشگاه همچنان با استقبال علاقه‌مندان به هنر نگارگری مواجه است. آن چیزی که بیشتر جلب توجه کرد، این بود که استقبال علاقه‌مندان به این هنر کهن ایرانی، بیش از انتظار بوده است.

طهماسبی همچنین بیان کرد: شاید بتوان گفت، کیفیت خوب آثار، تأثیر مهمی در این استقبال داشته است. به نظر من، پیش از برگزاری نمایشگاه، آثار باکیفیتی برای نمایشگاه آماده شده بود، اما وقتی استقبا1417431836211_IMG_2477.jpgل بازدیدکنندگان را دیدم، به یقین رسیدم که آثار خوبی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. ما حتی از شهرستان‌ها هم بازدیدکننده داریم، دانشجویان هنر نیز پای ثابت بازدیدکنندگان نمایشگاه هستند.

او به آغاز داوری نهایی آثار اشاره کرد و گفت: از روز سه‌شنبه (25 آذرماه) کار انتخاب نهایی برگزیدگان دوسالانه آغاز می‌شود. داوران دوسالانه روی آثار کار می‌کنند تا هنرمندان برگزیده را انتخاب کنند. هفتم دی‌ماه نیز اختتامیه‌ی این دوسالانه برگزار خواهد شد و امیدواریم طبق صحبت‌های انجام‌شده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم حضور یابد.

دبیر نهمین دوسالانه‌ی نگارگری در بخش دیگری از سخنانش، به اهمیت زمان برگزاری این رویداد هنری اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برگزاری یک دوسالانه، زمان آن است. ما در این دوره، با تمام تلاشی که کردیم باز هم زمان اعلام فراخوان تا اتمام مهلت دریافت آثار، کافی نبود. اگر بتوانیم برای دوره‌های بعد، این مدت زمان را افزایش دهیم و پس از پایان این دوره، بازه‌ی زمانی درستی را برای دوره‌ی بعدی تعیین کنیم، قطعا با آثار بهتر و دوسالانه‌ی باکیفیت‌تری روبه‌رو خواهیم شد.

طهماسبی اضافه کرد: این زمان بیشتر، کمک می‌کند تا آثاری در حوزه‌ی نگارگری معاصر خلق شوند که موضوعیت دارند و به دوسالانه انسجام خاصی ببخشند. همچنین ما در بخش طراحی، سابقه‌ی چندانی نداریم و می‌توانیم روی آن کار کنیم.

نمایشگاه نهمین دوره‌ی دوسالانه‌ی نگارگری ایران از 15 آذرماه تا 10 دی‌ماه در موسسه‌ی فرهنگی - هنری صبا به نشانی خیابان برداران مظفر، شماره‌ی 125 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.