شناسهٔ خبر: 26794 - سرویس دیگر رسانه ها

گام نهایی «مرگ ماهی» برداشته شد

با پایان تدوین فیلم سینمایی «مرگ ماهی» به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی، صداگذاری و ساخت موسیقی آن نیز وارد گام‌ نهایی آماده‌سازی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «مرگ ماهی» جدیدترین فیلم  روح‌الله حجازی است که چندی قبل فیلمبرداری آن با تلاش شبانه‌روزی و البته به دور از تعجیل، در شرق تهران به پایان رسیده بود. همچنین هایده صفی‌یاری و سپیده عبدالوهاب نیز همراه با پیشرفت فیلمبرداری، تدوین همزمان آن را جلو بردند که نهایتا این بخش نیز نهایی و تحویل کارگردان شد.

علاوه بر این، صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم نیز توسط امیرحسین قاسمی و حامد ثابت از روزهای پایانی فیلمبرداری آغاز شده بود و اکنون به مراحل نهایی خود رسیده است. این در حالی است که نسخه بازبینی «مرگ ماهی» (تدوین‌شده همراه با صداگذاری اولیه) در موعد مقرر تحویل هیات انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر شده بود و پس از آن، روح‌الله حجازی مانند اکثر فیلمسازان حاضر در این دوره جشنواره، زمان خود را صرف بهبود تدوین، صداگذاری، موسیقی و... کرد تا چهارمین فیلم سینمایی‌اش را با بهترین کیفیت روانه بزرگترین رویداد سینمایی کشور در دهه فجر انقلاب اسلامی کند.

در «مرگ ماهی» از 11 بازیگر بزرگسال برای نقش اصلی استفاده شده است که شامل نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین‏فر، سحر دولت‌شاهی، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی و با هنرمندی پانته‏آ بهرام و با معرفی مروارید کاشیان است. کیمیا مرادیان، ملیکا پارسا و حسام رحیمی‌منش هم بازیگران خردسال این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، حجازی در این فیلم، علاوه بر بازیگران شاخص، از حرفه‌ای‌ترین عوامل پشت دوربین در سینمای ایران استفاده کرده است. به زعم عوامل حرفه‌ای پشت دوربین «مرگ ماهی»، بازی متفاوت بازیگران و به زعم بازیگران کارکشته‌ی پروژه، دقت‌نظر عوامل حرفه‌ای پشت دوربین، می‌تواند نظر مخاطبان را در جشنواره فیلم فجر و اکران عمومی جلب کند.

اکنون میثم میرزایی در حال ساخت پشت صحنه‌ از این فیلم پربازیگر است که عکس‌های منتشر شده هم از این پشت صحنه است.

همچنین نخستین عکس‌های رسمی از صحنه‌های پروژه که توسط نوید سجادی‌حسینی ثبت شده است، در روزهای آینده منتشر خواهد شد.در خلاصه داستان فیلم سینمایی «مرگ ماهی» آمده است: «همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم...».