شناسهٔ خبر: 27040 - سرویس دیگر رسانه ها

شکایت مهناز افشار از کارگردان «مرگ ماهی»

مهناز افشار در نامه‌ای اعلام کرد که به علت کنار گذاشته شدن از فیلم «مرگ ماهی» از کارگردان این فیلم شکایت خواهد کرد.

فرهنگ امروز: چندی پیش مهناز افشار در اینستاگرام شخصی خود و یک سایت خبری، از شکایت روح الله حجازی کاگردان فیلم «مرگ ماهی» خبر داده بود؛

 او در این نامه آورده است: فیلمبرداری فیلم «مرگ ماهی» چند روز پیش در حالی به پایان رسید که بنده به عنوان اولین بازیگر فیلم با تهیه‌کننده و کارگردان قرارداد بستم و حتی در بسیاری از بخش‌های دیگر فیلم صمیمانه و دوستانه به همفکری و همکاری پرداختم ... و عجبا که قرارداد بنده هنوز پابرجاست، اما در حالی که یک روز هم جلو دوربین نرفته‌ام، می‌شنوم که فیلم به پایان رسیده است. . از قضا در عالم رندی، بازیگری را جایگزین می‌کند که از دوستان نزدیک من بوده و هستند که البته ایشان در یک وظیفه اخلاقی از من نظرخواهی کردند که به شرط فسخ قرارداد بنده، ایشان حاضر به بازی در این فیلم خواهند بود، اما نه فسخی، نه تماسی، نه اقدامی... و فیلم به پایان رسید.»

اما در این حین، روح‌الله حجازی هم نامه افشار را بی جواب نگذاشت و در جواب این نامه نوشت: قصه «مرگ ماهی» که اولین قراردادش را با مهناز افشار امضاء کرد! غصه‌دار است. از اینکه بازیگری که می‌توانست و می‌بایست الگوی حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری باشد، بی‌واهمه مفاد قراردادش را زیر پا، و دست عوامل پروژه را در پوست گردو گذاشت! اما غصه‌ی بزرگتر آن است که وی به محض اطلاع از پذیرفته شدن «مرگ ماهی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، حتی بقدر تعیین تکلیف و بررسی مدعای خود توسط شورای داوری خانه سینما نیز تحمل نداشت و به امید مرگِ ماهی، از هیچ تلاشی برای گل‌آلود کردن این آب کوتاهی نكرد.»