شناسهٔ خبر: 27134 - سرویس دیگر رسانه ها

معاون حقوقی وزیر علوم: اعلام اسامی بورسیه‌های غیرقانونی به‌ صلاح نیست

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی اعتراضات در مورد بورسیه‌های غیرقانونی گفت: بهتر است این کارها بدون جنجال و در یک فضای کاملا حقوقی و عادلانه انجام شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سعدالله نصیری قیداری در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه پیام نور در مورد افشای نام متخلفان، اظهار کرد: ممکن است نام بردن افراد شائبه‌هایی را ایجاد کند که به صلاح دانشجویان و نظام نیست.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که برای رسیدگی به این پرونده‌ها انتخاب شده‌اند کار خودشان را انجام می‌دهند، افزود: آنها کار بدون ضابطه نمی‌توانند انجام دهند. هم کمیته بدوی و هم کمیته تجدیدنظر در چارچوب قانون عمل می‌کنند و ان‌شالله همه تلاش می‌کنند که حقی از کسی ضایع نشود.

معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا فردی از کمیسیون آموزش معرفی خواهد شد، گفت: از همین کمیسیون هم برای کمیته رسیدگی به پرونده‌های بورسیه‌های غیر قانونی فردی معرفی شده و حکم رسمی هم از طرف وزیر در این مورد صادر شده است.

قیداری ادامه داد: در کمیته بدوی دو نفر از مجلس حضور داشتند و در کمیته تجدیدنظر علاوه بر این دو نفر فرد دیگری هم از کمیسیون آموزش و تحقیقات با حکم وزیر عضو این کمیته شد.145-13.jpg

وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به این پرونده‌ها در چند جلسه انجام خواهد شد، تاکید کرد: تعداد بورسیه‌ها حدود 1700 نفر بود که حتی اگر 10 الی 15 درصد این افراد هم اعتراض کنند چیزی حدود 400-500 نفر می‌شود و با اینکه درصد احکامی که در محاکم قضایی تجدیدنظر می‌شوند از این تعداد بالاتر است، اما رسیدگی به پرونده 400 الی 500 نفر هم زمانبر است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم در پایان اظهار کرد: در گذشته که کمیته‌ای برای رسیدگی به این اعتراضات وجود داشت حتی ایام تعطیل هم کار خود را با جدیت انجام می‌دادند. ان‌شاءالله این فرآیند با سرعت بیشتری انجام می‌شود.