شناسهٔ خبر: 27300 - سرویس دیگر رسانه ها

باغ کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب تهران افتتاح می‌شود

علی اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب از افتتاح باغ کتاب همزمان با برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اشعری در این باره اظهار کرد:  ۹۵ درصد فعالیت‌های مربوط به ساختمان باغ کتاب انجام شده و فقط محوطه‌سازی این مکان و جزئیات مربوط به آن باقی‌مانده است که به‌تدریج در حال طی کردن فرایند تکمیلی است.  
 
وی با بیان این‌که فعالیت‌های مربوط به این پروژه با سرعت پیش‌بینی شده و اهداف از قبل تعیین شده در حال انجام  است، ادامه داد: اکنون افراد در این مکان در حال نصب تجهیزات و جاگذاری مبلمان‌ها هستند؛ این اقدام نیز تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. راه‌اندازی تأسیسات بیرونی ساختمان باغ کتاب مانند پارکینگ نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
مدیر پروژه باغ کتاب گفت: باغ کتاب همزمان با برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح خواهد شد. این مکان به دلیل از دست دادن برخی فرصت‌ها و زمینه‌های پیش‌بینی شده، دیگر مناسب برپایی نمایشگاه کتاب تهران نیست.
 
اشعری درباره بخش‌های مختلف باغ کتاب گفت: این مکان از ۶ بخش اصلی تشکیل شده و بخش «بزرگسال» آن حدود ۱۴ هزار متر مربع از فضای باغ کتاب را به خود اختصاص داده است. کتاب‌ها در این بخش به صورت موضوعی عرضه خواهند شد.
 
وی ادامه داد: بخش «کودک و نوجوان» باغ کتاب حدود هشت هزار متر مربع از فضا را شامل می‌شود. همچنین در بخش «فروش منابع غیرکتابی با رویکرد کمک به مطالعه» که حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع را در اختیار دارد، به ارائه انواع لوازم الکترونیک و کتابخوان‌ها می‌پردازد.
 
مدیر پروژه باغ کتاب عنوان کرد: در بخش «گالری» باغ کتاب، تمامی هنرمندانی که کار گرافیک کتاب‌ها را انجام می‌دهند، می‌توانند به برپایی نمایشگاه اقدام کنند. همچنین در بخش «سالن‌های همایش» انواع نشست‌ها، آیین رونمایی، مراسم نقد و بررسی کتاب و همچنین نمایش فیلم‌‌ها و تئاترهای اقتباسی برگزار می‌شوند.
 
اشعری افزود: «استودیو» عنوان بخش دیگر این پروژه است که با هدف تولید انواع برنامه‌های تلویزیونی با رویکرد کتاب راه‌اندازی شده است.
 
وی در پایان گفت: براساس اظهارات اخیر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران تصمیم داریم اداره باغ کتاب با حفظ استانداردها، به تشکل‌های غیر دولتی واگذار شود.