شناسهٔ خبر: 27439 - سرویس دیگر رسانه ها

هاشمی: زمان انتشار عمومی منشور دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد منشور دانشجویی گفت: منشور دانشجویی طی چند روز آینده ابتدا در سایت وزارتخانه و دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و سپس در قالب جزوه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در مورد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در قالب بودجه دانشگاه‌ها دیده می‌شود. مبلغ این بودجه هر سال در لایحه بودجه پیشنهاد و مطرح می‌شود که اگر این لایحه تصویب شود، مبلغ آن را اعلام خواهیم کرد. این مبلغ مطرح شده هنوز قطعی نیست.

وی در ادامه در مورد بودجه فرهنگی دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز گفت: میزانی که برای بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود ناظر به نوع مدیریت واحدهای مربوطه است. دانشگاه‌های غیرانتفاعی آیین‌نامه‌ای دارند که در آن سهمی برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است که میزان آن هر سال توسط کمیته‌ای تعیین و ابلاغ می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: فکر می‌کنم اگر بودجه عمومی و جاری دانشگاه‌ها تعریف شود سهم فعالیت‌های فرهنگی، سهم بدی نیست. اگرچه این مبلغ مکفی نیست، اما اگر فعالیت‌ها براساس چارچوبی که تعیین شود اجرایی شود، کافی خواهد بود.