شناسهٔ خبر: 27613 - سرویس دیگر رسانه ها

فیلمی با صدای سازهای ابداعی

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده پس از نهایی شدن اصلاح رنگ و صداگذاری، به زودی تحویل دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیدا پناهنده از جمله فیلمسازان جوانی است که پس از سال‌ها تجربه در عرصه فیلمسازی کوتاه، مستند و ویدیویی، امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم بلند داستانی «ناهید» در بخش «نگاه نو» حضور دارد.

فیلم ناهید

پناهنده که پیش از این با فیلم ویدیویی «قصه داود و قمری» به تهیه کنندگی کیانوش عیاری در بخش ویدیویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، بنا دارد در این دوره از جشنواره داستان زنی جسور به نام «ناهید» را پیش روی مخاطب قرار دهد.

فیلم ناهید

ناهید زندگی دشواری دارد که برای دست یافتن به خواسته های کوچکش باید از چیزهایی که دوست دارد، بگذرد. در میانه راه ناهید عاشق می شود و برای رسیدن به این عشق باید از گذشته خود و البته عشقی دیگر گذر کند.

فیلم ناهید

بیژن امکانیان به عنوان تهیه کننده کنار پناهنده ایستاده است و جهانگیر میرشکاری و مهدی ابراهیم زاده صدابرداران این فیلم هستند.

این فیلم پس از پایان ویرایش نهایی تدوین توسط ارسلان امیری به اصلاح رنگ توسط نیما دبیرزاده و جلوه های ویژه کامپیوتری توسط محمد ثانی فر با نظارت فنی امیرحسین حیدری رسیده و قرار است پس از پایان اصلاح رنگ و صداگذاری توسط مهرشاد ملکوتی به زودی تحویل سی و سومین جشنواره فیلم فجر شود.

فیلم ناهید

مجید پوستی آهنگسازی فیلم سینمایی «ناهید» را به عهده داشته است. این آهنگساز بر اساس ساختار روایی فیلم سینمایی «ناهید» از برخی سازهای ابداعی چون «تندر» (سنتور باس) ساخته محمدرضا شجریان و همچنین انواع سه تارهای ابداعی استفاده کرده است.

فیلم ناهید

فیلم سینمایی «ناهید» به تهیه کنندگی بیژن امکانیان از جمله فیلم های اول تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

فیلم ناهید

فیلمنامه این اثر سینمایی را ارسلان امیری و آیدا پناهنده نوشته اند.

«ناهید» اواخر آبان سال جاری در بندر انزلی مقابل دوربین مرتضی قیدی رفت.

ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده، پوریا رحیمی‌سام ،نسرین بابایی، میلاد حسین‌پور، فریبرز زیده‌سرایی و فریده دریامج از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.