شناسهٔ خبر: 27653 - سرویس دیگر رسانه ها

رییس سازمان سینمایی: با همکاری رایتل آشتی مردم با سینما را تعمیم می دهیم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: همراهی رایتل و پوشش جشنواره در سراسر کشور یک انرژی مثبت برای اهالی هنر و سینماست و امیدواریم نتیجه آن، اکران موفق فیلم ها باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مراسم رونمایی از سامانه موبایلی 'رای فجر' سامانه دسترسی به منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در ساختمان مرکزی رایتل و با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد.

حجت اله ایوبی در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: در آستانه جشن های انقلاب که جشنواره فیلم فجر جذاب ترین آنان است و در سال اقتصاد و فرهنگ سرانجام اتفاق مبارک پیوند اقتصاد و فرهنگ در حال رخ دادن است. 

وی افزود: سینما یکی از افتخارات ایران اسلامی است و جشنواره فجر در حقیقت رونمایی از سینمای ملی ماست و حاصل یکسال تلاش سینماگران کشور است و همه مردم در سراسر کشور علاقه مند هستند که در جریان اتفاقات این رویداد بزرگ باشند. 

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: خصوصا امسال که به دلیل محدودیت های مالی کشور جشنواره فجر با مرکزیت تهران برگزار می شود و امسال هم امکان برگزاری همزمان آن در همه شهرها را نداریم مردم شهرهای دیگر علاقه مندند که حداقل در جریان رویدادهای جشنواره قرار بگیرند و عدالت اطلاع رسانی رعایت شود و رایتل به جایی رسیده است که می تواند این کار را برای ما انجام دهد. 

ایوبی درباره سامانه رای فجر که ویژه جشنواره فیلم فجر تولید شده است گفت: این سامانه از هم اکنون اخبار جشنواره و بخش های گوناگون را در خود خواهد داشت و کمک می کند که فیلمسازان ماهم احساس کنند زحمات آن ها به خوبی دیده می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از علی ربیعی وزیر کار و تعاون به دلیل پیشتازی در حمایت از فرهنگ و هنر کشور گفت: شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا همکاری و همراهی فرهنگ و هنر با دیگر دستگاه های کشور بوده زیرا گرچه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی متولی هنر و سینما است ولی فرهنگ متعلق به همه کشور است.

ایوبی خارنشان کرد: واقعا اگر اراده سیاسی و اقتصادی قوی و همکاری بین همه دستگاه ها اتفاق نیفتد شاید هیچ کار اساسی برای فرهنگ نتوان کرد و شعار آقای جنتی هم از ابتدا تمرکز زدایی و پیوند میان اقتصاد و فرهنگ بود و ما خوشحالیم که در عرصه سینما این اتفاق به خوبی در حال رخ دادن است.

در ادامه این مراسم مجید صدری مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در این مراسم گفت: امسال برای نخستین بار در حوزه یک جشنواره بسیار مهم مانند جشنواره فیلم فجر از تمام ابزارهای مدرن و به روز و با استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی شرکت رایتل استفاده خواهد شد. 

وی ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت ها و جهش های مثبت شرکت رایتل در دولت تدبیر و امید افزود: این اپراتور ظرف 15 ماه گذشته از 350 هزار مشترک به 3 میلیون مشترک پیشرفت داشته و درآمد آن نسبت به سال گذشته بیش 4 برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت رایتل با اشاره به ورود دو اپراتور دیگر تلفن همراه به بازار گفت: اما فعلاً رایتل وسیع ترین پوشش نسل 3 را بین سه اپراتور دارد. هم اکنون این اپراتور در 228 شهر پوشش نسل 3 دارد که سال گذشته این تعداد محدود به 128 شهر بود و در این زمینه به رشد 80 درصدی دست یافتیم.

وی درباره حمایت از فرهنگ کشور گفت: رایتل در کنار فعالیت اقتصادی خود در حوزه رسانه و ارتباطات سعی می کند نسبت به ظرفیت های فرهنگی هنری کشور بی تفاوت نباشد و به عنوان یک امکان جدید تکنولوژی که می تواند در خدمت فرهنگ و هنر اسلامی باشد.در نمایشگاه کتاب نیز توانستیم فعالیت خوبی داشته باشیم. 

سامانه 'رای فجر' یک سامانه موبایلی با فناوری روز است که دسترسی به اخبار ، رویدادها و منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر را برای عموم مردم در سراسر کشور ممکن می سازد.